آیت‌الله استادی: مجالس عزاداری باید به محلی برای پاسخگویی به شبهات تبدیل شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: باید در مجالس عزاداری علاوه بر مرثیه سرایی و سینه زنی به تبیین و پاسخ به شبهاتی که دشمنان علیه دین به راه انداخته اند پرداخته شود.
آیت‌ الله رضا استادی، شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حضرت زهرا(س) در موسسه طلوع مهر قم با اشار ه به اهمیت عزاداری برای حضرت فاطمه(س) و ائمه(ع) تاکید کرد: بدون تردید برگزاری چنین مراسمی و اقامه عزا برای آن بزرگواران موجب برکات دنیایی و آخرتی و در رفع مشکلات اجتماعی موثر است.

وی آشنایی با روح ولایت و اثبات حقانیت مکتب اهل بیت(ع) را از دیگر آثار برپایی مراسم عزا برشمرد و تصریح کرد: باید در مراسم عزای حضرت فاطمه(س) علاوه بر بعد عاطفی نقش ایشان در روشنگری راه پدر بزرگوارشان و راه حق و حقیقت تبیین شود.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: دشمنان اهلبیت(ع) تلاش زیادی می کنند تا وقایع بعد از رحلت پیامبر(ص) را با شبهات مورد خدشه قرار دهند از ین رو باید در این مراسم شبهات مطرح شده پاسخ داده شود.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه مناسب برای جذب جوانان به دین از طریق حضور در این گونه مراسم اضافه کرد: یکی از برکات و آثار این مراسم آن است که زمینه را برای جذب جوانان به دین فراهم می کند.

آیت الله استادی با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) مکتبی فراگیر و متعلق به تمام اقشار است اظهار داشت: نباید این مکتب فراگیر و جهانی به قشر خاصی محدود شود زیرا مکتب اهلبیت(ع) فراگیرو برای همه اقشار و همه انسانهاست و اظهار ارادت غیرمسلمانان به ائمه(ع) مویدی بر این مدعاست.

توجه به حجاب در مجالس تبیین شود

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای همه بانوان کشور باید الگو باشد تصریح کرد: نباید در جامعه شاهد آن باشیم که زنانی نماز می خوانند و اظهار ارادت و دوستی به اهلبیت(ع) و خصوصا حضرت زهرا(س) دارند اما در مسئله حجاب کوتاهی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مسائلی که باید در این مجالس تبیین و مورد توجه واقع شود پرداختن به حجاب است.

وی با تاکید بر نقش ولایتمداری حضرت زهرا(س) اضافه کرد: تاکید بر این موضوع تاثیر مهمی در افزایش و ارتقاء جایگاه ولایت و التزام به پیروی و اطاعت در همه شئون از بزرگان دین دارد.

آیت الله استادی با اشاره به فضائل بی نظیر آن بانو تاکید کرد: حضرت زهرا(س) از همه زنان از نظر دین و فضائل بالاتر است حتی دلیل نامگذاری ایشان به فاطمه نیز آن است که حضرت زهرا(س) کمال انقطاع از دنیا را دارد.

وی با تاکید بر اینکه حجیت کلام معصوم(ع) ناشی از عصمت اوست بیان داشت: سخنان حضرت زهرا(س) هم از این جهت حجت است که از ناحیه معصوم(س) صادر شده و ایشان دارای مقام عصمت هستند.

استاد حوزه علمیه در خاتمه بر لزوم حضور در مراسم عزاداری بزرگان دین و الگوگیری از آموزه ها و رفتارهای آنان تاکید کرد.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.