آیت‌الله جنتی: برخی خیال می‌کنند مسوولان وضع خودشان خوب است و سفره‌های رنگین دارند/ چرا سه رنگ میوه، شیرینی و شربت، در پذیرایی‌ها هست؟

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بحران اقتصادی در دنیا و تاثیر بخشی از آن بر ایران، مشکلات اقتصادی را به عنوان «مشکل جدی و ویژه‌« توصیف کرد و با تشبیه آن به جنگ اظهار کرد: دشمن در جنگ‌های دیگر در عرصه‌های مختلف شکست خورده و اکنون به موفقیت در این جنگ چشم‌ دوخته است و ما باید این موضوع را به صورت یک جنگ بپذیریم، این مساله‌‌ای عادی نیست که از آن بگذریم. تمام ملت، مسوولان و مردم مثل زمان جنگ که همه بسیج شدند باید درگیر این مساله باشند و در حل آن بکوشند این یک مساله‌ عمومی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام گفت: ایشان تاکید کردند ما باید واقعیت‌ها را بپذیریم و آرمان‌گرایی با واقعیت‌پذیری منافاتی ندارد. در کنار این‌که ما استقلال و عدالت را می‌خواهیم و مسائل آرمانی را پیگیری می‌کنیم واقعیت‌ها را نیز نباید نادیده گرفت. در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب در کنار این که آرمان‌ها حفظ شده و تلاش برای اجرایی شدن آن‌ها صورت گرفته واقعیت‌ها را نیز دیده‌ایم و مشکلات را حل کرده‌ایم و چالش‌ها را پشت سر گذاشتیم.

گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:

·         مساله‌ گرانی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم یک بحران مقطعی است و در هر دورانی ممکن است مسائلی پیش بیاید مثل زلزله و سیل و جنگ و مسائل اینچنینی. زندگی انسان از این مسائل اجتناب‌ناپذیر است و ما باید این موج را بشکنیم و تسلیم نشویم ما می‌توانیم بر این موج پیروز شویم و این شدنی است و مثل خورشید بر من روشن است با همت‌ها، جهادها، اخلاص‌ها و ایثارگری‌ها چون گذشته می‌توانیم صددرصد بر این بحران غلبه کنیم.

·         موضوع افزایش قیمت‌ها نه تنها یک بحران اقتصادی است بلکه یک بحران سیاسی است و مساله‌ این است که آمریکا می‌خواهد با شکست ما در مسائل اقتصادی سلطه خود را بر اینجا(ایران) برگرداند.

·         برخی خیال می‌کنند که مسوولان وضع خودشان خوب است و سفره‌های رنگین دارند و به درد مردم نمی‌رسند و متوجه این مسائل نیستند. من به شما می‌گویم که مسوولان ـ نه صددرصد مسوولان ـ ولی همه‌ مسوولان اثرگذار از این مسائل اطلاع دارند، بیکار نیستند، مرتبا تشکیل جلسه می‌دهند و درگیر این موضوع هستند، سه قوه درگیر هستند و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری. کسی به این موضوع فکر نکند که مسوولان به فکر مردم نیستند البته شما باید بدانید که این موج گذراست، ماندنی نیست و می‌گذرد. برای حل مساله‌ احتیاج به مقاومت اقتصادی و در ضمن توکل به خداوند داریم. ما باید به کارها از جنبه‌ توحیدی نیز نگاه کنیم همه چیز دست خداست و باید توجهات و توسلات را فراموش نکنیم.

·         اگر صرفه‌جویی‌ صورت بگیرد قسمت زیادی از مشکل حل می‌شود. چرا آدم بیهوده خرج کند چرا باید حتما در این شرایط سه رنگ میوه، شیرینی و شربت، در پذیرایی‌ها باشد. چه کسی گفته باید این‌گونه باشد. البته ممکن است یک زمانی همه چیز فراوان باشد و این مساله‌ای نیست ولی در شرایط این‌گونه باید صرفه‌جویی صورت بگیرد و باید گفت: صرفه جویی از کارهای و اجب است. برخی‌ها متاسفانه در سفره​های افطاری ریخت و پاش زیادی می‌کنند. این‌چه عبادت و افطاری است. اصراف حرام است به خصوص در شرایط فعلی و باید از این ریخت و پاش‌ها به خصوص در این ماه مبارک جلوگیری شود. امر به معروف و نهی از منکر شود و نظارت عمومی باشد. اگر فردی در این ارتباط اصرار کرد مردم نسبت به یکدیگر تذکر دهند.

·         برخی متاسفانه در این شرایط خود را گم می‌کنند و اقدام به ذخیره‌سازی می‌کنند. اگر بگوییم این کار گناه است مبالغه نکرده‌ایم؛ چرا ذخیره‌سازی می‌کنید وقتی می‌گویند مثلا قند و شکر گران شده باید در مصرف صرفه‌جویی کرد. چرا عده‌ای می‌روند و ذخیره‌سازی می‌کنند برای فردا و پس فردا؟ باید از این‌گونه مسائل پرهیز کرد. یکی دیگر از راه‌های حل این مساله استفاده از تولیدات داخلی است. باید از تولیدات داخلی بیشتر استفاده شود ما خاطرات بدی از گذشته داریم بعضا می‌آمدند به ما گزارش می‌دادند که بسیاری از مسوولان جنس‌های ایرانی را نمی‌خرند و جنس‌های خارجی می‌خرند برای گرفتن پول دلالی‌شان. این مسائل بود، البته الان نمی‌دانم هست یا نیست.

·         از خدا می​خواهم شر دشمنان اسلام، از جمله رژیم صهیونیستی و کشورهای مختلفی را که برای تضعیف مسلمانان تلاش می‌کنند از سر مسلمانان کوتاه کند.

·         {با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار} از خبرنگاران می​خواهم خبرهایی را منتشر کنند که مردم را امیدوار کند و باعث تقویت روحیه و افزایش گرایش به ارزش‌ها شود.

·         همه بسیج شده‌اند که سوریه را از پای دربیاورند؛ اسراییل، آمریکا و ترکیه و قطر و ….در این ارتباط دست به دست هم داده‌اند. من به آنها می​گویم که چه کسی نمی‌داند که شما دخالت مستقیم و مسلحانه در امور سوریه می‌کنید؟ در واقع مشکل آ‌ن‌ها مساله‌ سوریه و بشار اسد نیست، حتی با سوریه نیز مشکل داشته باشند، مساله‌ اصلی آن‌ها جنگ بر سر اسراییل و مقاومت است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.