آیت‌الله سبحانی: شخصیت و مراتب اخلاقی آیت‌الله گلپایگانی مورد تبیین قرار گیرد

2-592.jpg

آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: شخصیت و مراتب اخلاقی آیت‌الله گلپایگانی از چهار بعد، نگرش ایشان به انقلاب اسلامی، خدمات علمی به حوزه‌های علمیه، صیانت مسایل ایمانی و ولایی ایشان مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای اجرایی کنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی، افزود: آیت‌الله گلپایگانی خدمات بسیاری را به جامعه از جمله تاسیس بیمارستان، تدوین برنامه منظم برای طلاب مقدمات و سطح در مدرسه، تدوین معجم فقهی منظم و تاسیس دارالقرآن ارائه کرد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «این قبیل کنگره‌ها باید مفید و موثر برگزار شود» تاکید کرد: انتشار و توزیع آثار مطلوب و مفید در اینگونه کنگره‌ها باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حائز اهمیت بودن بحث ولایت برای آیت‌الله گلپایگانی، گفت: همراهی آن مرحوم با امام راحل در دوران انقلاب و پیش از آن، گواهی بر علاقه ایشان به نظام اسلامی و مساله ولایت است.

وی اضافه کرد: آیت‌الله گلپایگانی همچنین نسبت به اهل بیت (ع) و ولایت آنان بسیار دلسوز بود و به این موضوع نیز اهمیت بسیاری می‌داد.

بر اساس این گزارش، کنگره بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله سیدمحمد رضا گلپایگانی در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ماه امسال در گلپایگان و قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.