آیت‌الله صافی: مردم منتظر مسوولان نباشند، خودشان به داد بیچارگان برسند

00-46.jpg

یک مرجع تقلید گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که این همه فقیر، محتاج و بیکار در آن باشد، من از مردم و خیّرین می‌خواهم خودشان وارد شوند، مشکلات مردم را حل کنند و منتظر مسوولان نباشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار جمعی از خیرین مسکن ساز با اشاره به فعالیت‌های خیرین مسکن ساز گفت: تمام عقول بشری بر این اتّفاق دارند که باید انسان همین‌طور منشأ خیر باشد و همیشه آثار خیر از او صادر شود و اگر کسی باشد که دیگران از وجودش استفاده‌ای نکنند و از خیر و احسانش بهره‌ای نبرند، نمی‌توان اسمش را انسان گذاشت.

وی ادامه داد: کم‌شدن آثار خیر و خدمت به بندگان در جامعه، موجب سقوط آن جامعه است.

آیت‌الله صافی با بیان این‌که «حیات طیّبه این است که انسان خیرش به مردم برسد و صدقات جاریه داشته باشد» اظهار کرد: در مورد خدمات شما خیرین باید بگویم خیلی خیلی از این‌ها کمتر را روایات موجب ورود به بهشت معرفی کرده‌اند حالا چه برسد به مثل کارهایی که شما انجام می دهید.

این مرجع تقلید بیان کرد: جامعه متمدّن و جامعه صحیح اسلامی، جامعه‌ای است که کارهای خیر در آن رواج داشته باشد. هر چه در جامعه اشخاص خیّر بیشتر باشند، این علامت حیات جامعه است و هر چه کمتر باشند علامت این است که جامعه ساقط شده و از بین رفته است.

وی افزود: اگر آثار خیر در جامعه‌ای کم شد، باید اعلام خطر کرد که این جامعه رو به فنا است، امّا اگر آثار خیر زیاد شد، باید امیدوار بود که این جامعه رو به پیشرفت و تعالی است؛ اگر انسان تأکیدات قرآن کریم و روایات را مطالعه نماید، می‌بیند که چقدر آثار و برکات کارهای خیر برای جامعه زیاد است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «اگر این خیرات نباشد، زندگی برای انسان‌های با وجدان لذت‌بخش نیست» گفت: باید همه و به خصوص مسوولان، امیرالمؤمنین(ع) را الگوی خود در خدمت به جامعه اسلامی قرار دهند؛ زیبنده نظام اسلامی نیست که این همه فقیر، محتاج و بیکار در آن باشد، من از مردم و خیّرین می‌خواهم خودشان وارد شوند، مشکلات مردم را حل کنند و منتظر مسوولان نباشند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چون در جامعه اسلامی همه عائله حضرت ولی‌عصر (عج) هستند و ما هم در دعای عهد می‌خوانیم که خدایا ما را از آنهایی قرار بده که در برآوردن حوائج آن حضرت سبقت بگیریم، باید حوائج مردم مسلمان و شیعیان که عائله آن حضرت‌ هستند را حوائج آن حضرت بدانیم و در رفع آنها بکوشیم.

وی افزود: اگر انسان در مسیر رفع حوائج مردم مسلمان باشد، همه اسباب خوشحالی و مسرّت خاطر آن بزرگوار می‌شود. در روایات هم داریم که خداوند به بهتر از این‌که انسانی دل یک مؤمنی را شاد کند، عبادت نشده است. حال اگر انسان وجود مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) را شاد و مسرور نماید ثواب آن قابل تصوّر نیست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.