آیت‌الله ممدوحی: سینما و تلویزیون سبب گسترش فرهنگ نماز می گردد

۱۲م دیماه ،

با جشنواره نماز و نیایش/

سینماپرس-گروه سینما/ یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در مورد جشنواره نماز و نیایش گفت: استفاده از رسانه‌های جمعی پرمخاطب مانند سینما، تلویزیون و رادیو سبب گسترش فرهنگ نماز می گردد.

به گزارش سینماپرس، آیت الله ممدوحی یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: جشنواره نماز ونیایش به سبب هیجاناتی که برای جوانان و نوجوانان به دنبال دارد در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه موثر است.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو معنویت است اظهار کرد: برای گسترش معنویت در سطح جامعه باید فرهنگ نماز و نیایش را نهادینه کنیم.

وی بهترین شیوه فرهنگ‌سازی در جامعه را استفاده از رسانه‌های تأثیرگذار دانست و بیان کرد: فرهنگ‌سازی دینی در جامعه کاری آسان نیست و برای این اقدام باید بسیار با احتیاط گام برداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید از ابزارهای گوناگونی برای فرهنگ‌سازی نماز در سطح جامعه بهره ببرند گفت: برای گسترش این فرهنگ باید از رسانه‌های جمعی پرمخاطب مانند سینما، تلویزیون و رادیو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با رقابت سالم نیز از دیگر راه‌های ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه است تصریح کرد: باید با استفاده از کارشناسان آگاه در جامعه نیازسنجی کنیم و از موضوعاتی بهره ببریم که برای آنان تازگی دارد.

آیت‌الله ممدوحی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسئله‌ای مانند نماز در فیلم‌ها و فیلم‌نامه‌ها از حساسیت خاصی برخوردار است ابراز داشت: برای ساخت فیلم‌های پرمحتوا و جذب مخاطبان باید از سوژه‌های تازه و خوب بهره برد.

وی تاکید کرد: زمانی شاهد فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در سطح جامعه هستیم که به صورت زنجیره ای بتوانیم به گسترش و نشر این فرهنگ به شیوه‌های گوناگون بپردازیم.

این استاد حوزه از مسئولان فرهنگی کشور خواست تا با سرمایه‌گذاری در بخش جشنواره‌های فرهنگی و دینی جوانان را به سمت مبانی دینی و اعتقادی چون نماز و نیایش جذب کنند.

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها در این زمینه نباید به مدت زمان برگزاری جشنواره ختم شود بلکه باید به صورتی برای مردم نهادینه شود که برای برپایی چنین مسابقات و جشنواره‌هایی لحظه شماری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری برگزاری جشنواره‌هایی مانند نماز و نیایش را در سطح جامعه مطلوب دانست و بیان کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها به سبب هیجانی که برای جوانان به همراه دارد در ترویج فرهنگ دینی بسیار موثر است.

جشنواره نماز ونیایش به روایت دوربین از دوم تا پنجم بهمن ماه به همت انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم در استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۶۴۲


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.