آیت‌الله نوری‌همدانی: اتحاد شیعه و سنی در مقابل آمریکا و صهیونیسم عبادت است

۲۳ آبان ،

Multimedia_pics_1389_9_Legal_54.jpg

آیت‌الله نوری‌همدانی انقلاب‌های اسلامی منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: به فضل خدا امروز کشور عراق مستقل، آزاد و رو به توسعه و آبادانی است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار نوری مالکی اول وزیر کشور عراق، ملت ایران و عراق را برادر و دوست توصیف و با تمجید از فرهنگ مشترک دو ملت، خاطرنشان کرد: حمله نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران دسیسه استکبار بود و حساب دولت صدام از مردم کشور عراق جداست و مردم مسلمان دو کشور در صف مبارزه با استکبار و صهیونیسم می باشند.

وی از سابقه دیرینه ارتباط دو ملت در مبارزه با انگلیس و صدور حکم تحریم تنباکو توسط علمای نجف و تدریس فقه حکومت اسلامی از سوی امام راحل در نجف اشرف به نیکی یاد و عراق را سرزمین مبارزه با استعمار و استثمار توصیف کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی فرمول‌های ارائه شده از سوی غربی‌ها برای حل مشکلات را شکست خورده خواند و بیان کرد: با تحولاتی که در منطقه ایجاد شده فرمول‌های غربی و صهیونیستی و همچنین دولت‌های وابسته شکست خورده‌اند.

این مرجع تقلید امنیت عراق را مطلوب توصیف کرد و اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک آمریکا، صهیونیسم و وهابیت را عبادتی بزرگ برشمرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.