آیت‌الله نوری‌همدانی: خروج آمریکایی‌ها از عراق نشانه وحدت شیعه و سنی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1389_9_Legal_54.jpg

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: امروز موضوع اساسی وحدت میان شیعه و سنی است و این دو باید در برابر دشمن مشترک خود یعنی استکبار و صهیونیست با اتحاد به پیش بروند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار امام جمعه نجف اشرف بیان نمود: خروج آمریکایی‌ها از کشور عراق نشانه اتحاد علما و وحدت میان شیعه و سنی است که کشور خود را باید اداره نمایند.

وی بیان نمود: ادامه این وحدت میان مسلمانان سبب نابودی استکبار خواهد شد و موج بیداری اسلامی را گسترش خواهد داد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وجود مراجع تقلید در قم و نجف گفت: این موضوع از الطاف خداوند است و اگر امروز نجف و قم حوزه‌هایی سودمند و افتخارآمیز در جهان اسلام دارند، این توفیقات از تلاش‌هایی است که آیت‌الله خویی در نجف اشرف و آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در قم انجام داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اشاره نمود و گفت: رهبری‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همه جا موثر است و به فضل الهی با تدابیری که معظم‌له دارند همهی نقشه‌های دشمن برای جهان اسلام از بین خواهد رفت.

امام جمعه نجف اشرف نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و عراق روابطی بسیار مثبت و مناسب است و یک روابطی ریشه‌دار به حساب می‌آید که بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی بیان نمود: روابط ایران و عراق الهام گرفته از روابط حوزه نجف و عراق است و از این روابط مطلوب جهان اسلام سود خواهد برد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.