آیت‌الله نوری‌همدانی: کشورهای اسلامی سفارتخانه‌های آمریکا را ببندند

Multimedia_pics_1389_9_Legal_54.jpg

آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از مظلوم‌نمایی آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار تعطیلی سفارت‌خانه‌های آمریکا در کشور‌های اسلامی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: در این نشست آمریکایی‌ها از کشته شدن سفیر خود در لیبی ابراز تاسف کرده‌اند؛ آنان با چنین حرف‌هایی قصد مظلوم نمایی دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کسانی که با حمایت صهیونیست‌ها اقدام به ساخت فیلم موهن به نبی اکرم(ص) می‌کنند، و خشم ۵/ ۱ میلیارد مسلمان جهان را بر می‌انگیزند،‌ نباید مظلوم نمایی کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید در مقابل کاری که آمریکا کرده تمام سفارت‌خانه‌های این کشور در کشور‌های اسلامی بسته شود.

وی همچنین به ابراز نگرانی آمریکایی‌ها از ساخت سلاح هسته‌یی در ایران اشاره کرد و گفت:‌ طرح این مسائل در شرایطی است که اسراییل سلاح‌های هسته‌یی‌ زیادی را انبار کرده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین با اشاره به سخنرانی نماینده فرانسه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و افتخار این کشور در به رسمیت شناختن هم‌جنس بازی، گفت: فرانسه با شعاری چون آزادی بیان چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و جالب آن‌که با سر دادن این شعار، در مقابل اعتراضات مسلمانان به ساخت فیلم موهن ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی همچنین با اشاره به موج بیداری مردم و اعتراض آن‌ها نسبت به توهین به ساحت پیامبر(ص)، گفت:‌ این حرکت‌ها مقدس است که باید ادامه یابد؛ زیرا فریادگری در برابر استکبار، فرهنگی ارزشمند در اسلام است.

این مرجع تقلید به روایتی از علی(ع) خطاب به جابربن عبدالله انصاری اشاره کرد و افزود: بر اساس این روایت قوام دین و دنیا به دست علما است،‌ علمایی که در عرصه‌های مختلف معنوی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و .. به علمی که دارند عمل می‌کنند و آن را برای پیشبرد اهداف جامعه بکار می‌بندند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با مطرح کردن این پرسش که از کجا بفهمیم عالم باید از علمش در چه راهی استفاده کند،‌ به روایت «العلماء ورثه الانبیاء» اشاره کرد و گفت: علما باید همان کارهایی را انجام دهند که پیامبران انجام می‌دادند، یعنی مبارزه با حکومت‌های فاسد و تشکیل حکومت الهی در جامعه.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی با بیان این‌که «روحانیت نباید نسبت به مسائل روز بی‌اطلاع باشد» یادآور شد: امروز که آگاهی مردم و قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار افزایش یافته است، نقش روحانیت برای آگاهی بخشی در جامعه و حفظ مردم در صحنه اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.