آیت‌الله واعظ طبسی: در مراسم عزاداری اخلاق و آداب عزاداری رعایت شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

31v.jpg

آیت‌الله واعظ طبسی گفت: در مراسم عزاداری اخلاق و آداب عزاداری رعایت شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان تولیت آستان‌قدس رضوی که در مراسم اهدای پرچم‌های متبرک iبه هیات‌های مذهبی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: سعی کنید عزاداری‌ها طوری برگزار شود که مورد تایید امام حسین(ع) باشد؛ عزاداری سنتی iبهترین عزاداری است و خوب است که با همان کیفیت برگزار شود.

وی در ادامه تاکید کرد: متولیان هیات‌ها باید سعی کنند با همه شبهات، خرافات و اوهام برخورد کرده و تلاش شود تا در انظار عمومی از اسلام چهره‌ای منطقی تصویر شود.

واعظ طبسی با اشاره iبه سروده‌ها و اشعار مذهبی گفت: شعرای ما باید تلاش کنند تا محتوای قوی و هدف‌دار را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند؛ سعی کنید در سروده‌های خود پیام انقلاب را برسانید.

وی با توضیح این مطلب که عنوان پیر غلام برای اهل دل و کسانی که می‌خواهند در مسیر معنویت گام بردارند حاوی پیام بسیار عمیقی است، خاطرنشان کرد: شما باید بتوانید با برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی نسل جوان را براساس پیام‌های عاشورا تربیت کنید.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اجتماع امروز ما پرپیام و پرمعنا است؛ ما می‌خواهیم پرچم اهل بیت(ع) و آستان مقدس امام رضا(ع) را iبه عنوان افتخاری بزرگ برافراشته برافرازیم و مراتب اخلاص و ایمان خود iبه امام حسین(ع) را ابراز کنیم که قطعا مشکور پیشگاه خداوند خواهد بود.

واعظ طبسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره iبه قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) چه در مدینه و چه در مکه و چه آن لحظه که برای حرکت عظیم خود آماده می‌شد با علم و منطق iبه راه خود ادامه داد و پایان ماجرا را می‌دانست؛ در حقیقت وی این راه را انتخاب نمود و برای انتخاب خود استدلال داشت.

وی تاکید کرد: این خودکشی محسوب نمی‌شود بلکه جانفشانی است و مقاومتی در برابر دشمنان دین و کسانی است که مانع گسترش تمدن انسانی و اخلاقی می باشند بوده و یک حرکت اساسی و اصولی است.

واعظ طبسی با بیان این‌که «امام حسین(ع) با حرکت خود درس عزت، آزادی و اتکاء iبه شرف و پایبندی iبه آموزه‌های اخلاقی را iبه ما آموخته است» گفت: امروز عزت و اقتدار نظام ما در برابر بزرگترین قدرت‌های بیگانه ناشی از جذابیت فرهنگ، تمدن و عزت ملی ماست و این، خود ملهم از قیام عاشورا است.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز چشم جوانان دنیا و آزادی طلبان و انسان‌هایی که تحت سلطه نظام‌های بیگانه قرار دارند iبه نظام ما است.

واعظ طبسی همچنین در رابطه با گفت‌وگو با غرب تصریح کرد: این موضعی غیر منطقی است که بعضی تصور ‌کنند انعطاف در برابر غرب مشکلات را حل می‌کند، تنها راه حل مشکلات مقاومت، پایداری، اتحاد و وحدت است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امروز دشمن بیدار است، دشمن از جنگ نظامی با ما مایوس است و می‌داند که در برابر قدرت نمایی او چه شهامتی خواهد دید؛ جنگ امروز جنگ فرهنگی است و آن‌ها می‌خواهند چهره اسلام را در انظار عمومی مخدوش کرده و آن را مکتبی که مناسب با نیازهای امروز نیست تصویر کنند.

در پایان این مراسم پرچم‌های حاوی آرم آستان قدس iبه ۴۸۶ هیات‌ نمونه سراسر کشور اهداء شد، این هیات‌ها از ۲۸ استان و چند هیات نیز از کشور پاکستان در این مراسم حضور داشتند.

همچنین هزار و ۶۳۰ پرچم حاوی آرم آستان قدس تاکنون iبه هیات‌های مذهبی سراسر کشور تحویل داده شده است و دو هزار و ۶۰۰ هیات دیگر در نوبت دریافت قرار دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.