آیت الله‌ امامی کاشانی: کشتار مسلمانان میانمار مقابله با بیداری اسلامی است

 به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امروز در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی در جهان در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد، گفت:‌ وظایف این است که بر اساس تذکرات رهبر معظم انقلاب در هر موضوعی ملت ایران به گونه‌ای حرکت کند که به نظام عدل، امید و آرمان واقعی که جهان بشریت دارد؛ برسد.

وی به بیداری اسلامی و جوشش مسلمانان در بسیاری از کشورها از جمله بحرین برای رسیدن به سرمنزل مقصود اشاره کرد و گفت: در مقابل این بیداری‌ها،‌ مردم مظلوم مسلمان را می‌کشند؛ در واقع دشمن در مقابله با اسلام، بیداری اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمنان ملت سوریه را احاطه کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد مردم سوریه با درایت از توطئه‌های دشمنان خود نجات یابند.

دیگر اظهارات خطیب نماز جمعه تهران به نقل از ایرنا به شرح زیر است:

*در دیدار اخیر مسوولان نظام با رهبر معظم انقلاب ایشان بار دیگر به مسایل اقتصادی بویژه حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کردند. در این جلسه رهبر معظم انقلاب ‘آرمان‌گرایی واقعی در جامعه اسلامی’‌ را مورد تاکید قرار دادند. ‘آرمانگرایی کجاست و آرمان‌های واقعی کجاست؟ و ساز و کار آنها چیست؟ بخشی از این آرمان‌ها مطالبه امت، جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی است.

*‌ مسایل اخلاقی و امنیت اخلاقی که دارای اهمیت زیادی است، در جامعه زیاد شده و به همه کشورهای اسلامی نیز سرایت کرده است.

* این حقیقیت‌ها در نتیجه آرمان‌گرایی حقیقی رخ خواهد داد. جامعه زنان باید در مسیر تقوا، عفت و پاکی قرار گیرد.

* حضرت علی (ع) در توصیه‌های خود به مالک اشتر می‌گوید که تجار را برای اینکه تجارت در مصر خوب باشد و جامعه اسلامی بتواند به جامعه‌ای زنده تبدیل شود، باید حمایت کنی.

* حضرت علی(ع) در توصیه‌های خود به مالک اشتر تاکید دارد، به نحوی مراقبت شود تا کالا به قیمت گران به مردم فروخته نشود تا مردم در رفاه باشند؛ درواقع به نحوی اقدام کند تا در خرید و فروش عدالت به نحو کامل برقرار شود.

*در توصیه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر تاکید شده که اگر در خرید و فروش مراقبت نشود در نتیجه ناعدالتی حاکم و کالا احتکار شده و گرانی بوجود می‌آید.

* در توصیه‌های حضرت علی‌(ع) تاکید شده که وظیفه حاکمان است تا در این زمینه نظارت و مراقبت کنند تا ضمن تولید کالای داخلی با قیمت مناسب، از کالای خارجی استفاده نشود و همچنین تولیدات داخلی با کیفیت خوب در خارج از کشور عرضه شود.

* چگونه باید در کشور تولید و سرمایه‌گذاری کرد و به چه چیزی پایبند بود؟ . دراین راه اصل مهم تقوا و ایمان است که باید به سرمایه‌گذاری در کشور پایبند بود؛ در عین حال حاکمان مراقبت کنند تا کالا با کیفیت خوب تولید و به قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

*پایه‌های اخلاقی و سیاسی بازوهای هستند که باید به صورت واقعی باشند.

*باید ساز و کار حکومت اسلامی به سمتی حرکت کند که حضرت علی(ع) به آن تاکید کرده است.

*باید جامعه را از نظر اقتصاد و مسایل سیاسی به درستی ساخت. با توجه به اینکه اکنون استکبار از هر سو اطراف امت اسلام را فراگرفته است،‌ باید در این خصوص دقت بیشتری شود.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.