آیت الله آملی لاریجانی: پرونده فساد اقتصادی به دور از جوسازی بررسی شد

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد. :درست است که تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما با توجه به حجم پرونده‌ها و همچنین کمبود قضات عملکرد خوبی هم داشته‌ایم.
وی درباره تحقق اهداف انقلاب در دستگاه قضایی گفت: طبیعتا ما با مشکلاتی مواجه هستیم که در صحبت‌های مختلف آن را گفتم مخصوصا کمبود نیروی انسانی.
لاریجانی تصریح کرد: ما برای ترمیم این موضوع تلاش بسیاری کرده‌ایم و فراخوان نیرو هم داده‌ایم و افراد زیادی هم در دستگاه قضائی جذب کرده‌ایم و به حسب برنامه پنجم مجاز هستیم سالانه ۸۰۰ قاضی استخدام کنیم. منتها یک بحث مهم‌تر بحث اعتماد‌سازی در میان مردم است.
رئیس دستگاه قضای کشور خاطر نشان کرد: تلاش کردیم تا دستگاه قضائی به جایگاه خودش برسد و آن قاطعیتی که از این دستگاه به انتظار می‌رسد به منصه ظهور برسد.
وی گفت: دادگاه‌ها خیلی متین پیش رفته و در کنار آن برای سالم سازی پاره‌ای از مشکلات موجود در دستگاه قضایی نظارت‌ها را تشدید کردیم. این در حالی است که بدنه دستگاه قضایی بدنه سالمی است منتهی مثل هر دستگاه دیگری افراد سوئی هم ممکن است راه پیدا کرده باشد.
لاریجانی گفت: ما برای اینکه این وجه دستگاه قضایی هم بهتر شود نظارت‌ها را گسترش داده‌ایم هم کیفی و هم کمی و امیدواریم در مسیر تکامل حرکت کنیم.

توصیه امام به قوه قضاییه
وی به توصیه حضرت امام برای حضور فضلا در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: یکی از دیون ما نسبت به حضرت امام همین است و باید تلاش کنیم افرادی که واجد شرایط هستند به دستگاه قضایی بروند و در آنجا مشغول شوند.
وی به یکی دیگر از وصایه حضرت امام اشاره کرد و گفت: ایشان نسبت به عدالت و قاضی توصیه اکیدی داشته است به کل دستگاه قضایی مربوط می‌شود.
رئیس دستگاه قضایی به بنیانگذاری خوب در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم از این پس نیز در این مسیر قدم‌های استوارتری برداریم.
وی گفت: ما با نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما با توجه به حجم بالای پرونده‌ها و با توجه به این تعداد دستگاه قضایی دستگاه خوب عمل کرده است.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.