آیت الله خاتمی: مبارزه حق و باطل تا ابد ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی این سخنان را شامگاه چهارشنبه و در دومین شب از بزرگداشت شهدای هفتم تیر در یادمان این شهدا واقع در چهار راه سرچشمه، عنوان کرد.

وی اظهار داشت: درگیری میان حق و باطل از شهادت هابیل توسط قابیل ادامه داشته و این مبارزه تا ابد ادامه خواهد داشت و شهید بهشتی نیز بخاطر همین مظلومیت و ادامه راه حق به شهادت رسید.

وی در ادامه به مراحل مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دارای سه مرحله بوده است، مرحله اول انقلاب پایین کشیدن سلطنت بود، انقلاب دوم آمریکا زدایی با تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سوم که با شهادت شهدای هفتم تیر و ترور مقام معظم رهبری شکل گرفت، رخ داد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در جریان انقلاب سوم منافقین سنگدل به انزوا کشیده و رسوا شدند و ماهیت بنی صدر خود فروخته نیز برای مردم روشن شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه حق و باطل مصافی پایان ناپذیر دارند، افزود: قرآن کریم حق و باطل را چنین توصیف می کند که حق به مانند آب بستر رودخانه است و باطل همچون کف روی آب است و خیلی زود از بین می رود .

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم در این میان و برای شناخت حق و مصاف با باطل چه وظیفه ای دارند، به حاکمیت موجود در دنیا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در دنیای کنونی سه نوع حاکمیت وجود دارد، اول جریان حق دوم باطل و سوم حاکمیت فتنه.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در حاکمیت حق تکلیف روشن است و باید از حاکم عدالت طلب دفاع کرد و در تمامی عرصه ها یار او بود.

وی افزود: علت اینکه امیرالمومنین ۲۵ سال خانه نشین شد، به خاطر حمایت نکردن مردم از حق بود و ماباید بدانیم وظیفه داریم در تمامی شرایط سخت و ناگوار مدافع حق بوده و در مبارزه باطل آماده باشیم.

وی در ادامه افزود: این نظام و دست اندرکاران آن به دنبال خدمت به مردم و دفاع از حق هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در رابطه همفکری و همدلی قوای سه گانه گفت: این که میان مسوولان قوا اختلاف سلیقه باشد مشکلی نیست اما اینگونه اختلافات سلیقه علنی و مطبو عاتی شود باعث دلشادی دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد. پس انتظار آن است که با وحدت و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب دلسردی دشمن گردیده و مردم را نیز دلگرم سازند.

وی در رابطه با جریان فتنه نیز گفت: فتنه همان باطلی است که لباس حق پوشیده و می خواهد از طریق نفاق و گمراه کردن مردم خود را حق نشان داده و در فضای فتنه حاکمیت را به نفع خود تمام کنند و مردم در تاریخ نیز به این فتنه ها آشنا هستند.

خاتمی در ادامه به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در آن سال فتنه گران به دنبال آن بودند تا با زیر سووال بردن رای مردم و حضور پرشور آنان در انتخابات این حضور را زیر سووال برده و از آن سوءاستفاده کنند که خوشبختانه با تصمیم قاطع مقام معظم رهبری این فتنه در نطفه عقیم ماند.

وی همچنین به فتنه ای که از آن به عنوان ‘فتنه نهفته’ نام برد اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فتنه که شامل بدحجابی و بی حجابی است اکنون جامعه اسلامی را در برگرفته و فتنه گران به دنبال آن هستند تا از این طریق به مراد دل خود برسند.

وی در پایان با تجلیل از مردم گفت: مسوولان همه می دانند که مردم در رنج و سختی بسر می برند و رنج و سختی آنان غم جانگاهی برای تمامی دست اندرکاران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان هم خواست که اختلاف های خود را رسانه ای نکنند و تصریح کرد: این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است، در دنیایی که استکبار با یکدیگر متحد است، این انتظار از مسوولان می رود که با انسجام خود دنیای استکبار را خسته کنند.

گفتنی است، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر جمع کثیری از مردم تهران، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و خانواده های این شهیدان حضور داشتند.

**شبد**۱۴۸۸**۱۵۲۸ **۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۱۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.