آیت الله سبحانی: ایستادگی مردم ایران، تحریم ها را بی اثر می کند

به گزارش ایرنا،وی عصرشنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در ایام رمضان در مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی قم اظهار داشت:هدف دشمن از تحریم ملت ایران، منزوی کردن و جلوگیری از رسیدن آنها به قله های رفیع پیشرفت و توسعه است.

رییس موسسه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: بی شک خودکفایی و تلاش برای دست یافتن به مراتب عالی علمی، عامل اصلی دشمنی مستکبران و زورگویان با مسلمانان است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اهتمام مسلمانان بر فراگیری علوم گفت:حاکمیت و سلطه ممالک غرب تنها بدلیل توجه آنان به علم است و اگر مسلمانان نیز خواستار حکمرانی بر جهان هستند، باید علم را فرا بگیرند.

این مرجع تقلید، بی توجهی مسلمانان به دانش اندوزی را موجب گمراهی آنان توصیف کرد و افزود: این وضعیت، مسلمانان را زیر سیطره استکبار قرار می دهد.

آیت الله سبحانی با اشاره به نمونه های تاریخی از دوران صدر اسلام و رویارویی مسلمانان با تحریم و جنگ کفار علیه آنها، اظهار داشت:در جنگ’بدر’، گرسنگی به قدری بر اصحاب فشار می‌آورد که سنگ بر شکم می‌بستند تا کمتر احساس گرسنگی کنند وسرانجام همین از خودگذشتگی ها، اسلام را در شبه جزیره عربستان زنده کرد.

وی افزود:طبق نوشته شیخ عباس قمی(ره) در’منتهی الامال’، پیامبر در جنگ’ تبوک’ ۳۰ هزار نفر را در حالی در برابر سپاه کفر سازماندهی و بسیج کرد که غذای آنها تنها جو و روغن بود.ک/۲

۷۴۰۶ / ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۵۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.