آیت الله مکارم شیرازی خدمت به معلولان را بهترین ذخیره برای روز معاد دانست

آیت الله ‘ناصر مکارم شیرازی’ روز یکشنبه در جریان بازدید از مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی شهید فیاض بخش به مناسبت آغاز هفته بهزیستی، افزود: از نظر پیامبر اکرم(ص) بهترین مردم کسی است که مفیدترین فرد برای مردم باشد که این سخن جنبه انسانی اسلام را نشان می دهد.

وی اظهارداشت: اگر این خدمت به مردمی باشد که از جهاتی از جمله معلولیت و ناتوانی جسمی دچار ضعف هستند، این ذخیره به مراتب بیشتر خواهد بود.

این مرجع تقلید گفت: باید روز به روز خدمات بهتری را برای معلولان جسمی، ذهنی و حرکتی ایجاد و آنان را آماده ورود به جامعه و فعالیتهای اجتماعی کرد.

وی ادامه داد: افراد معلول را باید تربیت و به نیازهای روحی و جسمی آنان رسیدگی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مسائل مذهبی در آسایشگاه فیاض بخش نیز افزود: پرداختن به مسائل مذهبی سبب آرامش روحی می گردد لذا باید به این امر توجه کرد.

وی اظهارداشت: باید مردم را تشویق نمود تا یک سوم اموالشان در اختیار اینگونه برنامه ‌ها و حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی قرار دهند زیرا خدمت به معلولان یکی از بزرگترین خدمتها است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‘آنچنان که باید به بهزیستی توجه نمی شود’ گفت: دولت باید بودجه خاص و ویژه ای را برای معلولان در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: افراد معلول بیش از دیگران به کمک نیاز دارند لذا بیشترین یارانه ‌ها باید به آنان داده شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اطلاع ‌رسانی حرف نخست را می‌زند و باید خبررسانی را در زمینه خدمت به معلولان قوی کرد، امروز که وسایل ارتباط جمعی فراوان است می‌شود با اطلاع ‌رسانی بسیاری از مشکلات را حل کرد.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان رضوی نیز در گفت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است، امروز این نهاد ۱۵۴ فعالیت احصاء شده دارد که در زمینه های مختلف به جامعه هدف که از تنوع زیادی برخوردار است ارائه می دهد.

دکتر ‘تهمینه شکیب’ اظهارداشت: آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش(عبدالله هنری) بزرگترین مرکز نگهداری از معلولان جسمی حرکتی است که هم اینک ۵۵۰ معلول را در خود جا داده است.

وی اظهارداشت: کمک و مشارکت نیکوکاران موجب شده تا بتوانیم در حوزه خدمت رسانی به معلولان و افراد ناتوان جسمی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اینک دو هزار و ۸۰۰ مرکز غیردولتی در این استان فعال است در حالی که خراسان رضوی بیشترین آمار کودکان بی سرپرست و افرادمجهول الهویه را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه هم اینک ۳۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند افزود: پارسال ۳۱ میلیارد تومان میزان کمکهای مردمی در استان بود اما با توجه به حجم بالا و گستردگی فعالیتهای بهزیستی همچنان بهزیستی نیازمند کمکهای مردمی است.

وی همچنین درخواست کرد در بحث وجوهات شرعی به خصوص خمس و سهم امام، بیشتر به معلولان توجه شود.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به نیازهای متعدد مددجویان گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی مددجویان بهزیستی است لذا طی چهار سال گذشته پنج هزار واحد مسکونی تحویل آنها شده و هم اینک شش هزار واحد دیگر در دست ساخت است.ک/۳

۷۴۹۶/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۵۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.