آیت الله مکارم شیرازی: سبقت غیرمجاز شرعاً حرام است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

آیت الله مکارم شیرازی: سبقت غیرمجاز شرعاً حرام است

آیت الله مکارم شیرازی:
سبقت غیرمجاز شرعاً حرام است

پرشین خودرو: آیت الله مکارم شیرازی گفت: رانندگی در حالت خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز شرعاً حرام است.

به گزارش ممتازنیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز دوشنبه در دیدار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: پلیس زحمات فراوانی برای حفظ جان رانندگان کشیده است که خداوند پاداش احسن را به آنها می دهد. کار پلیس با جان مردم سر و کار دارد .
این مرجع تقلید ادامه داد: خوشبختانه حضور پلیس در جاده ها چشمگیر بود که این موضوع نشان می دهد جمهوری اسلامی برای جان مردم اهمیت زیادی قائل است. حضور فوق العاده پلیس در جاده ها محبوبیت خاصی را برای پلیس راهور ایجاد کرده است و همه مردم از اینکه پلیس برای جان آنها دل می سوزاند خوشحال هستند.
به گفته این مرجع تقلید همه خوشحال هستند که میزان تلفات از ۲۸ هزار نفر به زیر ۱۸ هزار نفر رسیده است اما مرگ یک انسان در تصادف دردناک است و باید کاری کنیم که تلفات به کمترین حد برسد.
وی با اعلام اینکه فرهنگ حرف نخست را در اقتصاد، رانندگی و زندگی می زند افزود: باید روی اصل گذشت و صبوری تکیه شود. اگر یک نفر هم در تصادفات کشته شود این موضوع برای جمهوری اسلامی سنگین است. عید روزی محسوب می شود که بگویند ایران در ردیف اول یا وسط تلفات رانندگی است.
به گزارش مهر، آیت الله مکارم شیرازی همچنین در این دیدار خطاب به مردم گفت: باید بدانیم اسلام برای جان مسلمانان و سایر انسان ها اهمیت فوق العاده ای قائل است و حتی برای یک خراش دیه قائل شده است چه برسد به جان انسان، چرا که اسلام اجازه نمی دهد که هر کاری که دلمان می خواهد با جان و مالمان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه رانندگی کردن در حالت خواب آلودگی حرام شرعی است تاکید کرد: سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز شرعاً حرام است و اینها حکم شرعی است چرا که مقدمه برای حفظ جان واجب است.
وی خطاب به رانندگان اظهار داشت: ممکن است برخی ها در شهر بتوانند رانندگی کند اما مهارت رانندگی در جاده را ندارند که ما از آنها می خواهیم از رانندگی در جاده خودداری کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.