آیت اله نوری همدانی: نباید در برابر اهانت به اسلام بی تفاوت باشیم

5570.jpg

مرجع عالیقدر جهان تشیع، گفت: نباید در برابر اهانت به اسلام، بی تفاوت باشیم و همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حضرت آیت اله العظمی نوری همدانی، صبح امروز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه در جمع مدیران استان کرمانشاه در محل مسجد استانداری کرمانشاه طی سخنانی اظهار داشت: برای هر انسان سه نوع مسئولیت در اسلام دیده شده است که اولین نوع از مسئولیت در اسلام، مسئولیت فردی است.

وی ادامه داد: اگر انسان تنها بر روی زمین وجود داشت بازهم این نوع از مسئولیت نیز برای او متصور بود، چرا که انسان نیاز به کمال دارد و در این راه باید مسئولیت پذیر باشد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع ادامه داد: دومین مسئولیتی که در اسلام برای انسان دیده شده مسئولیت اجتماعی است، چرا که خداوند انسان را موجودی اجتماعی خلق کرده و انسان نیز در این زمینه مسئول است.

وی افزود: دیروز دشمنان با اسب و شتر و سلاح شمشیر به جنگ می پرداختند، اما امروز به مرکب های پیچیده ای همچون رسانه ها به جنگ می پردازند، لذا مقابله با این دشمنی ها مسئولیت آحاد مردم است.

آیت اله نوری همدانی تصریح کرد: اهانت به اسلام و قرآن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمود دیگری یافت که می توان آغاز آن را از زمان سلمان رشدی مرتد دانست و در ادامه متاسفانه امروز شاهد اهانت هایی غیر قابل تحمل به اسلام از سوی غربی ها هستیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه ما در راستای مسئولیت اجتماعی که داریم در برابر این اهانت ها موظفیم که بی تفاوت نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و مسئولیت اجتماعی ما در برابر اهانت به اسلام، قرآن، پیامبرعظیم الشان اسلام و ائمه اطهار و معصومین وظیفه ای بسیار سنگین و حساس است.

آیت اله نوری همدانی اظهار داشت: سومین مسئولیت انسان از دیدگاه اسلام، مسئولیت شغلی است و این مسئولیت نیز بسیار مسئولیت حساس و مهمی است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، گفت: در حکومت اسلامی، مشروعیت با مقبولیت همراه است و خداراشاکریم که در نظامی هستیم که تمامی مسئولیت ها از رهبری گرفته تا غیره، همه به نوعی با انتخاب مستقیم و یا غیر مستقیم مردم بوده و هست.

وی یادآور شد: اولین شرط مسئولیت مردمی داشتن، دوست داشتن مردم است. تواضع، امانت داری و اخلاق حسنه از دیگر شروط مسئولیت مردمی داشتن می باشد.

آیت اله نوری همدانی در پایان گفت: در جریان سفرم به استان کرمانشاه نامه های بسیاری از مردم دریافت کرده ام که هر کدام به نوعی مشکل داشته اند که همه این نامه ها را به امام جمعه و استاندار کرمانشاه می دهم و رصد می کنم که این نامه ها را پاسخ مقتضی دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.