آیفون محبوب‌ترین کالا برای سرقت در لندن شناخته شد

۲۹م دیماه ،

 

پلیس بریتانیا با انتشار یافتن گزارشی تازه توضیح داد که تنها در شهر لندن روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه گوشی تلفن‌همراه سرقت می‌شود که ۵۰ درصد آن‌ها را آیفون تشکیل می‌دهد و به عبارت دیگر می‌توان گفت که آیفون محبوب‌ترین کالا برای سارقان شهر لندن است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ مرکز Evening Standard وابسته به پلیس مرکزی بریتانیا بر اساس مطالعه تازه خود توضیح داد که طی ماه قبل میلادی ۹۷۵۱ دستگاه تلفن‌همراه در شهر لندن ربوده شده است و آمارهای سالانه نشان می‌دهد که میزان سرقت تلفن‌همراه در بریتانیا همچنان رو به‌افزایش است.
 
طبق آمار موجود در دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۶ هزار و ۸۴ دستگاه تلفن‌همراه در لندن سرقت شده بود که این رقم دردسامبر ۲۰۱۲ به ۱۷ هزار و ۵۸۳ دستگاه رسید. پلیس بریتانیا همچنین اعلام کرد که در این کشور تلفن‌همراه معمول‌ترین کالایی هست که سرقت می‌شود و در این میان با توجه به اینکه نیمی از تلفن‌های همراه سرقت شده گوشی هوشمند آیفون است می‌توان گفت که آیفون محبوب‌ترین کالا برای سارقان انگلیسی است. سبب این امر گران بودن قیمت آیفون و با توجه به اینکه میانگین قیمت این محصول نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار بالاتر است، سارقان ترجیح می‌دهند آیفون بدزدند.
 
بر اساس آمارهای موجود، بین آپریل تا سپتامبر قبل ۲۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه گوشی هوشمند آیفون در شهر لندن سرقت شده است و در این دوره زمانی تعداد کل گوشی‌های سرقت شده در این شهر ۵۶ هزار و ۶۸۰ دستگاه بوده است. بر این اساس می‌توان گفت که طی دوره زمانی یاد شده به‌طور میانگین در هر روز ۱۵۷ گوشی در لندن سرقت شده است که از بین آن‌ها ۷۹ دستگاه آیفون بوده است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.