آینده وب از دیدگاه گوگل: تحرک، ویدئو، اجتماع

لیدر در روز کارآفرینی غول وب، گوگل ، پیش بینی های خود را با جمعی از ۳۰۰ نفر کارآفینان شهر سیدنی درمیان گذاشت و به آنها گفت گوگل می خواهد سیدنی را به ساحل سیلیکون جدیدی برای جهان و همتای سیلیکون ولی تبدیل کند.

به گفته لیدر، برای رسیدن به چنین مرحله ای لازم است درراستای سه تغییر بزرگ حرکت کنیم: تحرک بیشتر، تطبیق و ارائه دادن ویدئو های بیشتر در فضای وب و تاکید بر تاثیرات شبکه های اجتماعی(نه لزوما رسانه های اجتماعی) بر زندگی روزمره .

تحرک

در این زمینه، لیدر با ارائه داده ها آماری تاکید فراوانی بر رشد روز افزون استفاده از موبایل برای اتصال به اینترنت و مسائل مالی آن داشت: استرالیایی ها سال پیش ۶ میلیارد دلار روی گوشی های تلفن همراه و تبلت ها سرمایه گذاری کردند.وفقط فروش گوشی تلفن همراه در این سال به ۸ میلیارد دلار رسید. رشد جست و جوی اینترنتی از طریق موبایل  نیزهر ۱۲ ماه دوبرابر شد.در حال حاضر ۲۵ درصد جست و جوهای اینترنتی از طریق موبایل صورت می گیرد. و حتی این مسئله بر روی اولویت ها ، تغیرات احتمالی و تولیدات تجاری گوگل هم تاثیر گذاشته است. اگر عده ای با ایده ای نو برای تولید محصولی جدید به ما مراجعه کنند و کلمه موبایل در سومین یا چهارمین حرف آنها نباشد به آنها می گوییم بازگردند و روی برنامه خود بیشتر کار کننند.

البته آنهایی که امیدوارند از این تحرک عظیم بهره ای ببرند و سودی حاصلشان شود نباید خود را فقط به اسمارت فون ها و تبلت ها محدود کنند. به زودی دستگاههایی برای اتصال به اینترنت تولید خواهند شد که حتی تصورش در حال حاضر برای ما ممکن نیست.

لیدر به پروژه عینک گوگل اشاره کرد که به طور کلی نحوه تعامل افراد با جهان پیرامونشان را تغییر خواهد داد.

ویدئو

لیدر معتفد است که امروزه در فضای وب ، بیش از نوشته ها و لینک های آبی آشنا، با ویدئو ها و تصاویر متحرک برخورد می کنیم. وی افرادی را مثال زد که از این ویدئوها برای سرگرمی یا حتی استفاده از کلاس های دانشگاهی آنلاین استفاده می کنند. و نیز به Telstra اشاره کرد که از طریق این ویدئو ها در حال ارائه خدمات قوی تر به مشتری هایش است.

آنها از این ویدئوها برای خرید و فروش و ارائه محصولاتشان بهره می بردند و بنابراین علاوه بر سرگرمی حتی می توان بهروی ها تجاری و ضرورت های کاری را هم در پس زمینه مشاهده کرد.

اجتماع

صحبت از شبکه های اجتماعی معمولا اندکی با حب و بغض همراه است اما به نظر لیدر افرادی که درباره شبکه اجتماعی خاص خودشان حرف می زنند همیشه هم ارزشی سخن نمی گویند. لیدر می گوید برای استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی تاجرین باید به محتواهای اطلاعاتی دقت کنند . او برای این بحث خرید ماشین لباسشویی را مثال زد.

وی گفت: مثلا ممکن است شما هر ۱۰ یا ۲۰ سال یکبار آن هم به مدت یک هفته به خرید ماشین لباسشویی فکر کنید و در مابقی این ۱۰ سال ماشین لباسشویی هیچ اهمیتی برایتان ندارد. از نظر این لیدر همین یک هفته می تواند از لحاظ اطلاعاتی بسیار ارزشمند باشد و اینجاست که شبکه های اجتماعی اهمیت پیدا می کند. کمپانی ها می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به دستگاه شان را در زمان بسیار مناسب یعنی درست وقتی که مشتری به آن نیاز دارد ارائه دهند.

امروزه اینترنت فقط در مرزهای کامپیوترها محصور نشده بلکه در زندگی روزمره مردم جریان دارد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.