آیندگان فوتبال ایران / پرونده

به گزارش خبرآنلاین؛ فوتبالیست‌های نوجوان ایران در روزهایی که مردم از فوتبال دل‌زده شده بودند، بازی‌های خوبی انجام دادند و توانستند تا حدودی اهالی فوتبال ایران را به آینده امیدوار کنند. مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی تهران و در ورزشگاه دستگردی انجام شد؛ ورزشگاهی که چند روز پیش از شروع این بازی‌ها، روند آماده‌سازی‌اش متوقف شد تا نگرانی‌هایی ایجاد کند {ایـــنـــجـــا}. البته در نهایت مشکلی ایجاد نشد و ورزشگاه اکباتان آماده برگزاری مسابقات نوجوانان آسیا شد تا آیندگان فوتبال ایران در این ورزشگاه بدرخشند و قدرت خود را به رخ آسیا بکشند.

در روزهایی که فوتبال ایران سرخورده و متاثر از نتایج ضعیف تیم ملی بزرگسالان و تیم‌های باشگاهی پرطرفدار است، تیم ملی نوجوانان ایران توانست افتخاری بزرگ بیافریند؛ گرچه قشر عظیمی از مردم موفق نشدند نظاره‌گر افتخارآفرینی این تیم باشند {ایـــنـــجـــا}. شیربچه های تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران درحالی توانستند در کمتر از یک نیمه دو گل به استرالیا بزنند که تلویزیون ملی ایران همزمان اقدام به پخش بازی والیبال نوجوانان کرده بود تا این بازی که در چند کیلومتری ورزشگاه آزادی برگزار می شد را روی آنتن نبرند{ایـــنـــجـــا}. شاگردان علی دوستی مهر با این بازی دلنشین مجوز صعود به جام جهانی را بدست آوردند. تعدادی از بازیکنان استقلال هم برای دیدن این مسابقه روی سکوهای ورزشگاه دستگردی حضور داشتند {ایـــنـــجـــا}. این دومین بار است که علی دوستی توانست با شاگردانش به جام جهانی صعود کند و کفاشیان این افتخار را بدست آورد که باری دیگر به لطف دوستی ، جهانی شد.

حتی مردم فوتبال‌دوست ایران هم از نتایج و عملکرد نوجوانان راضی بودند و پیروزی‌های آن‌ها آن‌قدر در روحیه اهالی فوتبال تاثیر گذاشت که تا چند روز از بازیکنان تعریف و تمجید می‌کردند{ایـــنـــجـــا}. تصاویری که از مسابقه ایران و استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی پخش شد، تصاویری غرورانگیز برای فوتبال‌دوستانی بود بود که مدت‌هاست در حسرت دیدن یک موفقیت از تیم ملی فوتبال بزرگسالان هستند{ایـــنـــجـــا}.

علی دوستی مهر، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران هم که به تیمش خیلی امید داشت، می‌گفت نفس مردم ایران پشت تیم ملی نوجوانان است. او از این حرف می‌زد که می‌خواهد تیمش را قهرمان آسیا کند. اما نوجوانان در بازی نیمه‌نهایی به ازبکستان باختند تا شانس حضور در فینال را از دست بدهند{ایـــنـــجـــا}. با شکست مقابل ازبکستان، نوجوانان در حسرت فینال ماندند اما جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.