آیین اختتامیه نخستین یادواره قبله تهران برگزار شد

سینما و تلویزیون > تئاتر
اختتامیه یادواره هنری مفاخر ری، ۱۸ مهر ماه با حضور علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما، فاضل نظری رئیس حوزه هنری استان تهران، عباس سلیمی معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مهدی مظاهری شاعر جوان معاصر، داوران و برخی روسای ادارات شهرستان ری در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، تجلیل از استاد علی نصیریان، اجرای نمایش “من خودکشی نکردم” به کارگردانی سیامک گل سرخ و تجلیل از ۶ گروه هنری برگزیده از برنامه های این مراسم بود.

علی نصیریان در این مراسم بیان داشت: بخش مهمی از آموزش هنر، خود آموزی است و هنردوستان و هنرمندان جوان در عرصه هنر بالاخص تئاتر با داشتن مطالعه و کسب تجربه می‌توانند راه های موفقیت را سریعتر بپیمایند.

همچنین کورش زارعی دبیر یادوراه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این یادواره گفت: امیدوارم در سالهای آتی این یادواره به صورت گسترده‌تر و در بخش های هنری دیگر از سطح شهرری فراتر رفته و به معرفی تمام مفاخر هنری و دینی کشورمان بپردازد.

کورش زارعی در ادامه گفت: در نخستین یادواره هنری که در قالب تئاتر خیابانی برگزار شد پس از فراخوان، ۲۰ اثر از بین ۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه به مرحله رقابتی راه یافت و از این میان هیات داوران ۶ گروه هنری را برای اجرای عمومی برگزیدند که نمایش‌های منتخب طی سه روز از ۲۷ الی ۲۹ شهریورماه در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهرری به اجرا درآمدند.

در بخش دیگری از این مراسم، عباس سلیمی معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیام آیت الله ری شهری تولیت این آستان مقدس را خطاب به یادواره هنری مفاخر ری قرائت کردند.

در ادامه از هنرمندان برگزیده یادواره، سیامک گل سرخ کارگردان (من خودکشی نکردم)، کاظم دانشی کارگردان (ناخدا و پسرش)، خدایار کاشانه کارگردان ( اولویت باکیه )، سجاد بهرمند کارگردان (جعبه کیمیاگری)، پریسا صیف کارگردان (توریست) و کاظم دانش کارگردان (یاد آوری خاطرات ) با اهدای لوح تقدیر،تندیس یادواره و هدایایی تقدیر شد.

نخستین یادواره “قبله تهران” در قالب نمایش خیابانی به همت حوزه هنری استان تهران مرکزری در دو بخش زندگینامه، خاطرات و داستان‌های مرتبط با مفاخر شهرری و بخش ویژه برگزار شد.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.