آیین افتتاحیه مسابقات قهرمانی تکواندو بزرگسالان کشور در کاشان برگزار شد

به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون تکواندو شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این رقابت ها در ‘باغ تاریخی فین’ کاشان اظهار داشت: برگزاری مسابقات المپیک۲۰۱۲ لندن و حضور سه تکواندو کار ایرانی در این رقابت ها سال سخت و بزرگی را برای این رشته ورزشی در ایران رقم زده است.

‘سید محمد پولادگر’ افزود: به دلیل اهیت فراوان رقابت های المپیک کشورهای شرکت کننده در این میدان بزرگ بیشترین سرمایه گذاری را برای گرفتن مدال انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تکواندو در حال حاضر توانسته در دنیا به جایگاه شایسته خود رسیده است، گفت: در بین فدراسیون های ورزشی دنیا بعد از رشته فوتبال که ۲۱۲ عضو دارد، فدارسیون تکواندو با داشتن ۲۰۴ عضو دومین فدراسیون جهانی از لحاظ تعداد اعضا است.

وی با اشاره به اینکه تکواندوکاران ایرانی همواره در المپیک درخشیده اند، تاکید کرد:‌ تکواند در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی یک چهارم، در المپیک ۲۰۰۴ آتن یک سوم و در المپیک ۲۰۰۸ پکن توانسته نیمی ار مدال های کاروان ایران را کسب کنند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تکواندوکاران کشورمان روز دوازدهم مرداد ماه به محل برگزاری بازیهای المپیک لندن اعزام خواهند شد، افزود: نمایندگان ایران در روزهای بیستم و بیست و یکم مرداد ماه برای کسب مدال به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پولادگر در خصوص میزبانی هیات تکواندو کاشان در باغ فین گفت: باغ فین کاشان نمادی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است که میزبان نسل سوم انقلاب و آینده ورزش تکواندو ایران شده است.

مسابقات در دو بخش زنان و مردان برگزار و تکواندو کاران با حضور ۳۱ تیم از استانهای سراسر کشور با هم مبارزه و به رقابت خواهند پرداخت.

‘سید حسین زینال حسینی ‘ مسئول برگزاری مسابقات اظهار داشت: ۲۶۱ ورزشکار در این رقابت ها با برگزاری ۲۲۱ مسابقه انفردای به مدت دو روز برای کسب عناوین برتر تلاش خواهند کرد.

وی افزود: فردا / پنجشنبه/ مسابقات در پنج وزن برگزار خواهد شد و سه وزن باقیمانده در روز جمعه بیست و دوم با هم به رقابت می پردازند.

حسینی خاطرنشان کرد: رقابت های قهرمانی بانوان نیز در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم نیز به میزبانی کاشان برگزار خواهد شد.

سی و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بزرگسالان کشور انتخابی اردوی تیم ملی با حضور تیم های شرکت کننده از صبح فردا /پنجشنبه/ به مدت دو روز آغاز خواهد شد.

۱۷۲۴/۹۸۷۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۵۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.