آیین نامه جنجالی کمیته المپیک از مشروعیت افتاد؟/ کرباسیان:پیش شرط اجرا نشد امضای مان را پس می گیریم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – مهدی کرباسیان می گوید آیین نامه ای که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اینی نیست که رسانه ای شده است.

به گزارش ممتاز ؛ مهدی کرباسیان ؛ یکی از ۷ عضو امضا کننده آیین نامه جنجالی انتخابات کمیته ملی المپیک می گوید آنچه رسانه ای شده ، تبصره ای داشته که رسانه ای نشده است و او به همراه چند عضو دیگر هیات اجرایی به سبب اتفاق رخ داده ، امضاهای شان را برای تائید این آیین نامه اجرایی پس می گیرند. 

کرباسیان خزانه دار و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که صبح سه شنبه یکی از ۷ عضو امضاء کننده آیین نامه جنجالی انتخابات کمیته ملی المپیک بود با گذشت ۴۸ ساعت از این تصمیم از تبصره ای سخن می گوید که  در خبرها رسانه ای نشده است. اینکه آیین نامه برای اجرایی شدن ، پیش شرط داشته است و چون این پیش شرط اجرا نشده است ، او و بعضی از دوستانش در میان امضا کنندگان ،امضای مشروط شان را پس می گیرند و این آیین نامه ضمانت اجرایی اش را به احتمال فراوان از دست می دهد. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:«ما در جلسه ای که داشتیم دربارهٔ یک موضوع مهم حرف زدیم. اینکه پیش تر انتخابات کمیته هیچ گاه آیین نامه اجرایی نداشته است. تعدادی از دوستان اصلا چنین آیین نامه ای را غیر ضروری می دانستند اما قرار شد برای جلوگیری از بسیار بی نظمی ها چنین چیزی نوشته شود تا نقشه راه باشد اما آنچه نوشته شد در دو بندش با انتقاد بعضی از دوستان و ابهام اشخاصی مثل من مواجه بود که اصرار داشتیم آنچه مصوب شده است می تواند در تضاد با منشور المپیک باشد. برای همین ما تصمیم گرفتیم این آیین نامه را در کمیته حقوقی کمیته ملی المپیک بررسی کنیم. این پیش شرط ما برای تصویب آیین نامه اجرایی بود.»

او در پاسخ به این پرسش که چرا تصویب آیین نامه را تا زمان نظر کارشناسان حقوقی عقب نیانداخته اند ، گفت:« دوستان می گفتند ممکن است جلسه ای نداشته باشیم برای همین ما مشروط این آیین نامه را امضا کردیم اما گفتیم زمانی رسمی می گردد که کمیته حقوقی آن را تائید کند اما آنچه رخ داد خلاف نظر و خواست ما بود برای همین من و چند نفر دیگر با این شرایط امضاهای مان را پس می گیریم. علی آبادی به ما قول داده بود این مصوبه باید ابتدا تائیدیه کمیته حقوقی را بگیرد. با این شرایط دیگر امضاهای ما هم از درجه اعتبار ساقط می گردد. »

به این ترتیب آیین نامه جنجالی کمیته ملی المپیک حتی قبل از پس گرفته شدن امضاهایش ، بحران مشروعیت را در خود دارد. آیین نامه ای که ۴ نفر آن را امضا نکردند و اگر ۳ نفر هم امضای شان را پس بگیرند ، دیگر این آیین نامه توان اجرا ندارند.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.