آی او اس ۶٫۱٫۳ قاتل جیل بریک خواهد شد

۰۸م اسفند ،

فاوانیوز: صاحب یکی از ۷ میلیون دستگاهی میباشید که جیل بریک پایدار evasi0n بر روی آنها نصب شده؟ و دوست دارید دستگاه محبوب تان همان طور بماند؟ پس بهتر است دست نگه دارید و زمانش که رسید، دکمه آپدیت به iOS 6.1.3 را لمس نکنید زیرا احتمالا این آپدیت پایان دهنده روزهای خوش زندگی آزادانه دستگاه تان خواهد بود و شاید هیچ بازگشت به عقبی هم وجود نداشته باشد.

iOS 6.1.3 هم اکنون در مرحله بتا ۲ به سر می برد، بنابراین ماجرا آنقدرها هم فوری نیست ولی بهتر است از قبل در جریان ماجرا باشید، زیرا این نسخه تازه می تواند جیل بریک شما را به عنوان وعده اول صبحانه بخورد و دست شما را هم در پوست گردو بگذارد. به نظر می رسد اپل یکی از ۵ حفره حیاتی که evasi0n برای نفس کشیدن به آن نیاز دارد را مسدود کرده. دیوید وانگ از خالقین evasi0n در این باره به فوربس می گوید:

    «یکی از نقاط آسیب پذیر قبلی دیگر جواب نمی دهد و وقتی این طور باشد، evasi0n هم دیگر کار نمی کند. ما می توانیم آن را با یک حفره دیگر جایگزین کنیم ولی اپل به احتمال بسیار همه حفره هایی را که استفاده کرده ایم در نسخه ۶٫۱٫۳ مسدود خواهد کرد.»

قطار جیل بریک از حرکت باز نخواهد ماند ولی هر ایستگاهی که جلو برود کار گروه evasi0n سخت و سخت تر خواهد شد. بنابراین اگر از دستگاه خودتان راضی میباشید، هیچ آپدیتی را بدون اندکی تحقیق نصب نکنید.

  نکته. انتظار می رود iOS 6.1.3 در ماه آینده میلادی از راه برسد. بنابراین اگر می خواهید دستگاه جیلبریک شده داشته باشید بهتر است تا قبل از آمدن آپدیت تازه، دستگاه خودتان را به نسخه فعلی آی او اس آپدیت و جیلبریک کنید چون پس از عرضه آن، دیگر امکان این کار را نخواهید داشت.

منبع: نارنجی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.