ابایی از بازرسی‌های آژانس نداریم/ فعالیت‌های ما صلح‌آمیز است

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه استراتژی و بیانات رهبر معظم انقلاب خواسته و مطالبه به حق ملت ایران است، گفت: ایران، عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و پایبند به ضوابط و روابط بین‌المللی است که با وجود صداقت دیپلمات‌های کشورمان اجازه بازرسی و بررسی را به این سازمان داده است.

“محسن کوهکن” دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵ در ژنو، اظهار داشت: گروه‌ مذاکره‌کننده ایران در چارچوب راهبرد مدنظر “رهبر معظم انقلاب” مبنی بر “نرمش قهرمانانه” و تعبیر دیگر ایشان که فرمودند “مذاکره‌کنندگان ما فرزندان انقلاب‌اند” مسیر دیپلماسی را پیمودند و این یک امر مسلم است.
 
وی با بیان اینکه استراتژی و بیانات رهبر فرزانه انقلاب خواسته و مطالبه به حق ملت ایران است، ادامه داد: ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و پایبند به ضوابط و روابط بین‌المللی است که با وجود صداقت دیپلمات‌های کشورمان اجازه بازرسی و بررسی را به این سازمان داده است.
 
وی با تاکید براینکه غربی‌ها پرونده هسته‌ای ایران را سیاسی- امنیتی کرده‌اند، افزود: گوش غرب برای مذاکره با ایران مانند گوش فردی است که خود را به خواب زده است، ما از مذاکرات و بازرسی‌های آژانس ابایی نداریم چراکه براساس حکم ولی فقیه سلاح‌های کشتار جمعی را حرام می‌دانیم.
 
کوهکن دستاورد دیگر مذاکرات هسته‌ای برای ایران را تثبیت بی‌اعتمادی به غرب دانست و تصریح کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب پس از آغاز مذاکرات فرمودند و توپ بازی به زمین غرب به ویژه آمریکا افتاد، این بود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، این مهم در بحث‌ها و مذاکرات هسته‌ای اخیر ظهور و بروز کرد.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار خاطر نشان کرد: غرب بویژه آمریکا و فرانسه به جای مذاکرات در چارچوب ۱+۵ در جهت منافع صهیونیست‌ها گام برمی‌دارد و این جز تثبیت ادعاهای دروغ غرب و بی‌اعتمادی آن‌ها دستاورد دیگری ندارد، جز اینکه دستشان در عرصه بین‌الملل بیشتر رو می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.