ابتدای آذرماه؛ آغاز اتصال پایانه‌های شرکت‌های PSP مجاز iبه سوئیچ شاپرک

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سامان‌دهی پایانه‌های فروش، اعمال نظارت بیشتر، کاهش بار سنگین دستگاه‌های خودپرداز‌ و سرانه اسکناس مهمترین دستاوردهای تحقق طرح ملی شاپرک iبه شمار می روند.

به گزارش تفسیری ایسنا iبه نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، سید محمود احمدی دبیرکل و‌ ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و نظام های پرداخت بانک مرکزی در آستانه اتصال نهایی پایانه‌های فروشگاهی iبه سوئیچ شاپرک از شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) بازدید کردند.

دبیرکل بانک مرکزی در این بازدید خاطر نشان کرد: تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب و iبه موقع، iبه شناخت هر چه iبهتر و سریعتر اقشار مختلف جامعه از قابلیت های سوئیچ شاپرک کمک خواهد کرد.

احمدی با حائز اهمیت خواندن موفقیت طرح شاپرک برای بانک مرکزی اظهار کرد: الگوی کار در شاپرک، الگوی ویژه‌ای است که در آن همهی دست اندرکاران از جمله بانک مرکزی، شبکه بانکی، شرکت‌های PSP و دیگر فعالین بازار‌ …‌ مشارکت خواهند داشت.

در ادامه این بازدید همچنین سامان قطبی مدیرعامل شرکت شاپرک، ضمن ارائه گزارش تفسیریی از روند شکل‌گیری شرکت از ابتدا تا وقت رونمایی توسط رییس کل بانک مرکزی در چهاردهم مردادماه جاری iبه تشریح اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اجرای شرکت پرداخت و گزارش تفسیریی از آمار‌شرکت‌های PSP وصل شده iبه سوئیچ،‌ شرکت‌های در انتظار ورود iبه شبکه و تعداد تراکنش های انجام شده روی سوئیچ شاپرک ارائه کرد.

در این بازدید که حدود سه ساعت iبه طول انجامید؛ دبیرکل بانک از بخش‌های مختلف شرکت بازدید iبه عمل آورد و در جریان پیشرفت کارها و اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا و آتی شرکت قرار گرفت و رهنمود‌های لازم را ارائه کرد.

بر اساس وقت بندی تعیین شده قرار است از ابتدای آذرماه کلیه پایانه‌های شرکت‌های PSP مجاز، iبه سوئیچ شاپرک متصل شوند و فعالیت‌های خود را در قالب ضوابط، دستور‌العمل و بخشنامه‌های صادره اداره نظام‌های پرداخت و شرکت شاپرک انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.