ابتلای ۲۵ درصد از کودکان والدین آسمی به این بیماری

۳۰م دیماه ،

فرزندان پدر و مادر مبتلا به آسم، ۲۵ درصد بیشتر دچار آسم می شوند.

دکتر محمد رضا بلور ساز فوق تخصص بیماری های عفونی  و ریوی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:  از مهم ترین عوامل ایجاد آسم و تحریک راه های هوایی  می توان به هوای آلوده- دود سیگار و هوای سیگار و هوای سرد اشاره کرد.

وی در خصوص هوای آلوده تصریح کرد: مبتلایان به آسم با تنفس هوای آلوده، مواد آلاینده ی موجود در هوا مانند مواد کربنیکی را وارد ریه خود کرده و سبب تشدید بیماری می شوند و هم چنین اشخاص سالم نیز با تنفس هوای آلوده ، زمینه های بروز آسم را فراهم می کنند.

بلور ساز به بیان عوامل دیگر ایجاد، آسم پرداخت و افزود: مواد غذایی محرک مثل کاکائو، توت فرنگی، خربزه و به خصوص ادویه جات نقش بسزایی در این امر دارند.

وی ادامه داد: هم چنین بوی تینر، رنگ، روغن، عطر ، ادکلن غلیظ ، جوهر نمک ، مواد شوینده و مهم تر از همه وایتکس بسیار محرک و تاثیر گذار در این زمینه می باشند .

وی عنوان کرد: به همین منظور زمانی که بیمار با این موارد مواجه می گردد ، دچار التهاب و ترشح در راه های هوایی و در نهایت دچار سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس می گردد.

وی ارث را نیز در بروز بیماری آسم دخیل دانست و اذعان کرد: فرزندان ، پدر و مادری که مبتلا به آسم می باشند، به احتمال ۲۵ درصد دچار آسم خواهند شد.

بلور ساز پیشنهاد کرد: چه  اشخاص سالم و اشخاصی که بیماری آسم دارند باید زمانی که هوا آلوده است، از خانه خارج نشوند زیرا با این کار تنها سلامت ریه خو را به خطر می اندازند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.