ابتلا iبه آنفلوآنزا در حین بارداری خطر بروز اوتیسم را در کودک افزایش می‌دهد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

9-14.jpg

پزشکان اخطار دادند ابتلای مادران iبه تب و آنفلوآنزا در دوران بارداری، خطر ابتلا iبه اوتیسم را در کودکان آنها افزایش می‌دهد.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا، این پزشکان تاکید کردند هرچند هنوز برای یک نتیجه‌گیری کلی از این مطالعه سریع است اما یافته‌های فوق حداقل برای دومین بار نشان می‌دهد که این ارتباط بین بیماری مادر در دوران بارداری و خطر بروز اختلال اوتیسم در کودک وجود دارد.

به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی اینترنتی مای هلت نیوزدیلی‌،‌ در این مطالعه متخصصان دانشگاه آرهوس روی گروهی از مادران در دانمارک و ۹۷ هزار کودک که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ متولد شده بودند، بررسی کردند. در طول مطالعات ۹۷۶ نفر از این کودکان iبه اوتیسم مبتلا بودند.

دکتر هردیس اوسک آتلادوتیر که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: اگر مادران در سه ماهه اول و دوم بارداری iبه آنفلوآنزا یا تب شدید مبتلا شوند احتمال ابتلای کودکان آنها iبه اختلال اوتیسم تشدید می‌شود. با این حال آتلادوتیر تاکید کرده است که انجام آزمایشات بیشتر در این زمینه ضروری است چون حدود ۹۹ درصد زنانی که دچار تب و آنفلوآنزا می‌شوند یا در دوران بارداری آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، کودکان مبتلا iبه اوتیسم iبه دنیا نمی‌آورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.