ابتکار: سرعت رشد مقالات ایران در ۷ سال ۱۱ برابر بوده است

تهران/ واحد مرکزی خبر/ علمی و فرهنگی /۰۲/۰۷
عضو کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی گفت: بنابر گزارش های منتشر شده سرعت رشد مقالات ایران در پایگاه آی اس آی از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۰۹ ، یازده برابر بوده است.
معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد افزود: کشور ما هنوز با تعداد مقالات منتشر شده در کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی دارد اما نسبت به گذشته جهش چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به وضع رشته ایمونولوژی در کشور افزود: ایمونولوژی یکی از علوم پایه ایران است که رشد خوبی داشته است .
عضو کمیته علمی کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی با بیان اینکه بهداشت الگوی زندگی و بیماریهای عرصه صنعت تغییر کرده است افزود : تکنولوژی های جدید که تکنیک های موثری برای درمان بیماریها بوجود اورده اند نیز در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
ابتکار ابراز امیدواری کرد: تا ده سال اینده واکسن های مننژیت و انفولانزا در اختیار بیماران قرار گیرد.
وی همچنین گفت: این امکان نیز وجود دارد تا ۲۰ سال اینده واکسن بیماری مالاریا و اچ ای وی ساخته شود .
ابتکار افزود: مطالعات بر روی بیماری اچ ای وی نقش مهمی در ارتقاء علم ایمونولوژی داشته است .
وی ابراز امیدواری کرد : واکسن های سرطان و دیابت نیز برای درمان این دو بیماری با مطالعاتی که در حال انجام است تولید شود .
وی گفت: مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد اگر از کودکی محیط سالم و تغذیه مناسبی را برای کودکان فراهم کنیم می توانیم وضعیت ایمنی انان را اصلاح کنیم و شرایط افراد را در مقابله با بیماریها تغییر دهیم .
ابتکار با اشاره به اینکه مسئله افراد سالمند و بیمار در حوزه علم ایمونولوژی بسیار پیچیده است افزود: الودگی هوا امروزه شرایط سختی را برای افراد سالخورده بوجود اورده است .
وی گفت : سهم بودجه پژوهش از بودجه کل کشور سهم ناچیزی است، همچنین تحریم ها می تواند اثرات منفی بر روی حوزه پژوهش داشته باشد.

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.