ابتکار عمل یک گروه دانشجویی برای توزیغ غذای دانشگاه میان فقرا

۱۳م اسفند ،

77-145.jpg

جمعی از دانشجویان دانشگاه آبورن امریکا با تشکیل انجمنی به جمع‌آوری غذاهای اضافی سلف‌سرویس‌های دانشگاه برای توزیع میان فقرا و نیازمندان اقدام کردند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گروه دانشجویی در ابتکار علمی با عنوان «آشپزخانه‌های دانشگاه»، در پایان هر روز، غذاهای اضافی و باقی مانده در ظروف دانشجویان را جمع‌آوری کرده و پس از بسته‌بندی مجدد در میان نیازمندان و کارت خواب‌های شهر خود تقسیم می‌کنند.

این ابتکار عمل مورد استقبال و حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های خیریه خارج از دانشگاه نیز قرار گرفته است.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی هرالد، امیلی اسکمل یکی از دانشجویان مجری این طرح در گفت‌وگو با رسانه‌ها، گفت: در شهر لی کانتی ایالت کارولینای جنوبی، جمعیت بسیاری زیر خط فقر زندگی می‌کنند و متاسفانه جمعیت آنها روز به روز در حال افزایش است، براین اساس با همکلاسی‌های خود تصمیم گرفتیم با اجرای طرح «آشپزخانه دانشگاه» کوتاهی دولت در خدمت‌رسانی به نیازمندان را جبران کنیم.

وی ادامه داد: این طرح هم‌اکنون به حدود ۱۵۰ الی ۲۵۰ نفر در هفته غذا می‌دهد، البته تمامی مراحل آن و هزینه‌هایش ازجمله جمع‌آوری، بسته‌بندی و حمل و نقل غذاها برای توزیع میان فقرا توسط خود دانشجویان انجام می‌شود.

یکی دیگر از اعضای گروه دانشجویی «آشپزخانه دانشگاه» همچنین از رایزنی با سرآشپزهای دانشگاه خبر داد تا با همکاری آنها تنوع و کیفیت غذاهای دانشجویی دانشگاه افزایش یابد.

این دانشجو در عین حال از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز دعوت کرد: با پیوستن به این طرح کمک کنند زنجیره این اقدام خداپسندانه توسعه یابد و فقرای بیشتری از این خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.