ابتکار مسلمانان آمریکایی برای ترویج فرهنگ حج +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

این کودکان در حالی که دست در دست هم داشتند مناسکی همچون طواف خانه خدا، حرکت بین صفا و مروه و رمی جمرات را تمرین نمودند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، مسلمانان امریکا که جمعیتی قابل توجه و تاثیرگذار در این کشور می باشند، اهتمام ویزه ای iبه تربیت فرزندان خود دارند و حال که موسم حج فرارسیده، کودکان و دانش آموزان مسلمان در ایالت فلوریدای آمریکا iبه تمرین مناسک حج پرداخته و در فضایی شاد و کودکانه با این فریضه بزرگ الهی آشنا شدند.

نزدیک iبه ۴۰۰ کودک و دانش آموز کم سن مسلمان آمریکایی در مرکزی در شهر ” سنت پترزبورگ ” در ایالت فلوریدای آمریکا گردهم آمدند تا با فریضه حج آشنا شوند. بسیاری از این کودکان بین ۲ تا ۵ سال سن داشتند و اغلب تصویر درستی از حج و بزرگی این واقعه در ذهن ندارند اما iبه سبب قرار گرفتن در جمع همسالان خود و iبه شکل بازی های کودکانه دسته جمعی با مناسک حج آشنا می شوند.

این کودکان در حالی که دست در دست هم داشتند مناسکی همچون طواف خانه خدا، حرکت بین صفا و مروه و رمی جمرات را تمرین نمودند.

این مراسم از حدود ۵ سال پیش در این مرکز آموزشی برگزار می گردد و تعداد بسیاری از مسلمانان در این ایالت را iبه خود جذب نموده است و سبب شده است تا آنان با این مراسم الهی بیشتر آشنا شوند. حتی در این مراسم آب زمزم نیز که از عربستان آورده شده است در لیوان های رنگارنگ iبه این کودکان برای نوشیدن داده می گردد.

بسیاری از والدینی که در این مراسم iبه همراه فرزندان کوچک خود شرکت نمودند ، خود iبه حج مشرف شدند و حالا با شرکت دادن فرزندان خود در این مراسم سعی می نمایند تا آنان را ترغیب نمایند که در آینده در این مراسم شرکت نمایند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.