ابداع روشهای تازه جراحی فک و صورت برای اولین بار در جهان

۱۳م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز موفق به ابداع روش تازه در جراحی زیبایی چانه، زیبایی صورت با استفاده از تزریق چربی و ایجاد چال لبخند برای اولین بار در جهان شده‌اند.

در این راستا استادیار گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پس از تاسیس بخش جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سالهای ۸۶ و ۸۷ به عنوان اولین و تنها بخش تخصصی جراحی‌‌های فک و صورت در جنوب غرب ایران و در راستای اهداف بلندمدت تعیین شده برای پیشرفت روزافزون این بخش تخصصی نوپا، از سال ۱۳۸۷ یک تیم جراحی تحقیقاتی با هدف ابداع و معرفی تکنیک‌های تازه جراحی‌های بازسازی و زیبایی فک و صورت تشکیل شد.

 

دکتر کاظم خیابانی با بیان اینکه هدف اصلی این گروه ابداع تکنیک‌های تازه بازسازی، زیبایی و شکستگی‌های صورت است، گفت: دامنه‌های کاری در جراحی فک و صورت بسیار وسیع است. بعضی روش‌هایی که در این گروه انجام شده ابداعی بوده است و بعضی نیز کارهای قبل را کامل‌تر کرده است.

 

وی افزود: پروژه چال لبخند ‌از سال ۸۷ آغاز شده و ۸۹ نتایج آن گزارش شده است. فعالیت‌های پژوهشی پروژه تزریق چربی زیرپوست نیز در سال‌های ۸۹ تا ۹۰ بوده و اواخر سال ۹۰ نتایج آن اعلام شده است و زیبایی چانه نیز مربوط به سال ۹۱ است.

 

دکتر سیدامید کیهان‌ دستیار ارشد بخش جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با بیان این که این گروه جراحی فک و صورت در چند سال قبل بیش از ۴۰ مقاله در کنگره‌های تخصصی داخل و خارج کشور ارائه کرده است، نیز گفت: تکنیک تازهی برای ایجاد چال لبخند توسط این تیم ارائه شده که این تکنیک در مقایسه با روش‌های موجود عوارض کمتری داشته و نتایج طولانی مدت آن با ثبات‌تر است.

 

وی افزود: این روش از طریق ایجاد و شبیه‌سازی یک وضعیت مادرزادی خاص در عضلات حالت‌دهنده صورت اجرا می‌شود و در آن از ابزار خاص جراحی و از طریق برش داخل دهانی کوچک استفاده می‌شود.

 

کیهان تصریح کرد: این روش در معتبرترین ژورنال جراحی فک و صورت جهان (ژورنال انجمن جراحان فک و صورت آمریکا) انتشار یافته و به عنوان مقاله مرجع در سایر مقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دستیار ارشد بخش جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ اولین مطالعه کلینیکی مقایسه‌ای در کاربرد ترکیبی گرفت چربی و پلاسمای غنی از پلاکت نسل اول و دوم در جراحی‌های زیبایی صورت نیز انجام شده است که در جهان به عنوان اولین مطالعه پیشگام محسوب می‌شود.

 

وی افزود: در این مطالعه از طریق ابداع یک سیستم ارزشیابی، نتایج درمان دوبعدی و فراهم شدن امکان مقایسه دقیق‌تر وضعیت پیش و پس از عمل بیمار، نتایج بسیار مفید و ارزشمندی در این زمینه ارایه شده است. این مطالعه نیز در ژورنال انجمن جراحان فک و صورت آمریکا به چاپ رسیده است.

 

کیهان ادامه داد: ‌یک روش تازه نیز در جراحی‌های زیبایی چانه(جنیو پلاستی) ابداع شده است. برای این روش به سبب فرم خاص خطوط برش استخوان، نام “زیگ‌زاگ جنیوپلاستی” انتخاب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این روش خود شامل ۷ روش زیرمجموعه‌ای است که بسته به نیاز هر بیمار قابل استفاده است. در این روش با شکستن استخوان چانه با الگویی به شکل زیگ‌زاگ امکان اصلاح موقعیت چانه در سه بعد فضایی ایجاد می‌شود.

 

کیهان گفت: در حال حاضر این روش به صورت دو مقاله در ژورنال انجمن جراحان فک و صورت بریتانیا و ژورنال انجمن جراحان زیبایی آمریکا در حال گذراندن مراحل نهایی چاپ است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.