ابرازخوشبینی سولانا برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
خاویر سولانا مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در اندیشکده بروکینگز در مورد دورنمای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با ایران ابراز خوشبینی کرد.

سولانا گفت: آن‌چه بدست آمده است بیشتر از انتظار من بود و فراز و نشیب های کمتری وجود داشت. ما باید بسیار محکم و پابرجا باشیم و به فعالیت ادامه دهیم. چالشی بزرگ پیش روی ما قرار دارد ولی دستیابی به راه حل ، ممکن است. ما برای دستیابی به راه حل برای هر مشکل ضروریی در مورد گسترش هسته‌ای باید از تخیل و خلاقیت خود استفاده کنیم. اگر این موضوع حل شود ، مسائل بسیار بسیار دیگری در منطقه حل می گردد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین از تلاش و کوشش مذاکره کنندگان هسته‌ای هر دو طرف تمجید کرد و در مورد مخاطبان فعلی هسته‌ای ایران گفت: ما اکنون با مذاکره کنندگانی روبرو هستیم که می‌توانیم با آن‌ها به شیوه‌ای هوشمندانه صحبت کنیم.

وی با بیان این‌که «دوره‌های ضروری‌تری پیش روی ما قرار دارد» افزود: ما با مذاکره‌ای روبرو هستیم که هدف هر دو طرف در آن دستیابی به توافق است.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رویکردی منسجم و ساختار مذاکرات عاملی ضروری بوده است.

وی تاکید کرد: روندی منطقی، نظام‌مند، با طرح‌ها و نگاه به جلو وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از جنبه‌های ضروری ، توانایی همه طرف‌ها برای ایمن کردن مذاکرات در برابر اختلاف‌ها و بحران‌های دیگر بوده است.

سولانا افزود: کشورهای دیگر منطقه ممکن است با صراحت از مذاکرات فعلی حمایت نکنند، ولی اطمینان دارم اگر توافقی بدست بیاید، این کشورها نیز در پایان خوشحال خواهند بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.