ابراز امیدواری تهران به توقف خشونت‌ها در سوریه بمناسبت ماه رمضان

۰۱ تیرماه ۱۳،

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، اعضای کمیته پیگیری نشست گفتگوهای ملی سوریه در تهران عصر امروز یکشنبه با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

اعضای کمیته پیگیری  گفتگوهای ملی سوریه در تهران در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک به روند راه حل سیاسی و ارائه طرح شش ماده ای و برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه و حمایت از اقدامات و فعالیتهای این کمیته قدردانی و تشکر کردند.

همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواستند کمک نماید تا در اسرع وقت نشست ملی سوریه در سطح ملی و استانی در این کشور برگزار شود.

اعضای این کمیته خواستار مساعدت جمهوری اسلامی در جهت تقویت نقش آفرینی معارضه مسالمت آمیز در سوریه و نیز در محافل بین المللی شدند.

اعضای کمیته مذکور در این دیدار تاکید کردند: علیرغم تلاش های بعضی از جناح ها در حاکمیت و همچنین گروههای تندرو و تروریست برای در حاشیه راندن کمیته پیگیری، این کمیته توانسته است با قدرت و قوت به فعالیت های خود ادامه دهد و موفقیتهای بسیاری در این راستا کسب نماید.

کمیته پیگیری نشست گفتگوهای ملی سوریه در تهران همچنین با اشاره به تداوم کمک های تسلیحاتی بعضی از کشورها در عرصه منطقه و جهان به گروههای بی مسئولیت ، این امر را سبب نابودی مردم و زیرساختهای اقتصادی سوریه دانستند و از مواضع اصولی و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از ابتدای آغاز بحران از در جهت بازگشت صلح و آرامشبه سوریه  و نیز کمک کشورمان به مردم سوریه و بازسازی خرابیها در این کشور قدردانی کردند.

در این دیدار امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن ابراز خشنودی از فعالیت و پیشرفتهای خوبی که کمیته مذکور در زمینه گفتگوهای ملی و پیگیری آن داشته است ، ابراز امیدواری کرد نمایندگان همه اقشار مردم سوریه و معارضه در گفتگوهای ملی فراگیر که این کمیته درنظر دارد به زودی برگزار نماید ، شرکت کنند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران همواره از راه حل سیاسی، گفتگوی ملی، توقف خشونت در سوریه و عدم دخالت در این کشور حمایت نموده و خواهد نمود.

وی افزود : از کشورهایی که با ارسال سلاح برای گروههای بی‌مسئولیت آنها را برای خرابی، ترور و  کشتار مردم سوریه تشویق می نمایند،خواست  این اقدمات خطرناک خود را متوقف نمایند و به بازسازی این کشور کمک نمایند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد در آستانه ماه مبارک رمضان خشونتها در سوریه پایان یافته و گفتگوهای ملی برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز آغاز شود.

لازم به ذکر است کمیته پیگیری گفتگوهای ملی سوریه که سال قبل در تهران برگزار شد، متشکل از شخصیتهای برجسته معارضه سوری از جمله تعدادی از نمایندگان و نیز اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی سوریه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.