ابراز انزجار ۲۰۰۰نفر از اهالی رسانه از توهین به مقدسات ادیان الهی و ساحت پیامبر اکرم (ص)

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

borna ghasemi-1-19.jpg

بیش از ۲۰۰۰ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه و شرکت نمایندگان در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با امضای طوماری چند متری جهت ارسال به دفتر سازمان ملل، ضمن ابراز انزجار از توهین به مقدسات ادیان الهی و ساحت مقدس پیامبر اعظم(س) ساخت فیلم موهن به نبی مکرم اسلام را محکوم نمودند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران، این طومار پارچه‌ای که در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در محل غرفه ایسنا به امضای حدود ۲۰۰۰ نفر از فعالان رسانه‌ای و مراجعین رسید به دفتر سازمان ملل در تهران تحویل شد.

امضا نمایندگان این طومار تاکید نموده‌اند: بی‌تردید اهانت به مقدسات ادیان الهی اهانت به همه خوبی‌ها و اهانت به چند میلیارد انسان مومن و حقیقت‌جو است، و شگفت آن که از چنین اهانت‌هایی به بهانه آزادی بیان حمایت می‌شود. از سوی دیگر چگونه است که در کشورهای مختلف بعضی موضوعات مانند یونیفرم نظامی، پرچم ملی، جدایی بعضی ایالت‌ها، نقد هولوکاست، اعتراض به برهنگی و امثال آن شکل تابو گرفته و کسی حق نقد و یا بیان عقیده خود درباره آن را ندارد اما به سادگی و سهولت احترامات عمیق ملت‌های مختلف به تمسخر گرفته می‌شود و از عاملان این اقدامات موهن حمایت رسمی نیز می‌شود. لذا انتظار می‌رود توهین اخیر به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) محکوم و امکان پیگیری قضایی در دادگاه‌های بین‌المللی فراهم گردد. از سوی دیگر در تقویم جهانی یک روز به نام ادیان الهی نام‌گذاری و بر ضرورت احترام به مقدسات دینی تاکید شود.

متن کامل این دست نوشته به شرح ذیل است:

«جناب آقای بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

انسان امروز بیش از هر وقتی به معنویت، اخلاق، عشق به خوبی‌ها، همدلی و محبت به هم‌نوع نیاز دارد، این مفاهیم تنها در آموزه‌های دینی و از جانب خداوند متعال به بشر هدیه شده است.

ادیان الهی به رستگاری انسان می‌اندیشند و در گذر احترام به این آموزه‌ها و رعایت آن انسان امروز به صلح و دوستی واقعی دست خواهد یافت.

ماموریت پیامبران الهی، دعوت بشر به نیکوکاری، سعادت، محبت و عدالت است. پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) نیز در مقام خاتم پیامبران الهی برای تکمیل دعوت خداوند و رهایی انسان‌ها از جهل و نادانی و راهنمایی آنها به سوی رستگاری مبعوث شده است.

بی‌تردید اهانت به مقدسات ادیان الهی اهانت به همه خوبی‌ها و اهانت به چند میلیارد انسان مومن و حقیقت‌جو است، و شگفت آن که از چنین اهانت‌هایی به بهانه آزادی بیان حمایت می‌شود. آیا دستاورد بزرگ بشر به سخره گرفتن اعتقادات سالم و احساسات پاک انسانی است؟

چگونه است که در کشورهای مختلف بعضی موضوعات مانند یونیفرم نظامی، پرچم ملی، جدایی بعضی ایالت‌ها، نقد هولوکاست، اعتراض به برهنگی و امثال آن شکل تابو گرفته و کسی حق نقد و یا بیان عقیده خود درباره آن را ندارد اما به سادگی و سهولت احترامات عمیق ملت‌های مختلف به تمسخر گرفته می‌شود و از عاملان این اقدامات موهن حمایت رسمی نیز می‌شود.

ما خبرنگاران رسانه‌های ایرانی ضمن محکوم نمودن چنین دسیسه‌هایی توجه جنابعالی را به موارد ذیل جلب می‌نماییم:

دبیرخانه سازمان ملل متحد و دبیر کل محترم استانداردهای دوگانه در موضوع آزادی بیان را محکوم نموده و ضرورت احترام به همه ادیان الهی را یادآور نماید.

توهین اخیر به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) محکوم و امکان پیگیری قضایی در دادگاه‌های بین‌المللی فراهم گردد.

در تقویم جهانی یک روز به نام ادیان الهی نام‌گذاری و بر ضرورت احترام به مقدسات دینی تاکید شود.»

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.