ابراز تاسف نبیل العربی از افزایش خشونت‌ها در کشورهای شاهد بهار عربی

۳۰ام بهمن ،

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن ابراز تاسف نسبت به افزایش اقدامات خشونت‌آمیز در بسیاری از کشورهای عربی به ویژه کشورهای شاهد بهار عربی اعلام کرد که امیدوار بوده بهار عربی به آزادی، کرامت انسانی و دموکراسی واقعی بینجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، “نبیل العربی”، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد: امیدوار بودیم که بهار عربی به تحقق آزادی، کرامت انسانی و دموکراسی واقعی بینجامد.

دبیرکل اتحادیه عرب در مورد اینکه کرامت انسانی و دموکراسی واقعی در آینده‌ای نزدیک محقق شود و حکومت مقتدر و کارآمد در این کشورها شکل بگیرد، اظهار امیدواری کرد.

وی انفجارهای رخ داده اخیر در شهرهای عراق را محکوم و اعلام کرد که اتحادیه عرب از وقوع این انفجارها که بسیار نگران است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که عراق به عنوان یک کشور بسیار مهم از این رخدادها دور شود و با پایان اقدامات خشونت‌آمیز ثابت در این کشور مجددا برقرار شود.

نبیل العربی اظهار کرد، برای آگاهی از اوضاع عراق همواره با مسئولان این کشور در تماس است.

وی همچنین نسبت به افزایش مشکلات و رنج‌های اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اخطار داد و اعلام کرد که روز قبل نامه‌هایی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و ناوی پیلای، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر فرستاده و از آنها خواسته است که برای آزادی اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، هر چه سریعتر مداخله کنند.

نبیل العربی بر اهمیت نشست سران که قرار است در مارس در دوحه برگزار شود، تاکید و اعلام کرد که در این نشست سه مساله اتحادیه عرب، آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین و اوضاع سوریه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.