ابراز رضایت مدیر شبکه یک از “کلاه‌پهلوی”/ دری: بدون تعارف به تاریخ نگاه کنیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی از سریال “کلاه پهلوی” و مجموعه مستند داستانی “آخرین روزهای زمستان” مهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما، ضمن ابراز همدردی با مردم آذربایجان شرقی و تبریک روز خبرنگار گفت: در تولیدات سال گذشته سریال “کلاه پهلوی” جزء سریال‌های “الف” و فاخر شبکه یک سیما است و همچنین مجموعه مستند داستانی “آخرین روزهای زمستان” نیز یکی دیگر آثار روایتی جذاب از دوران مقاومت شهیدان و از جمله شهید حس باقری است که امسال برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد:‌د ر مراحل تولید سریال “کلاه پهلوی” که بازخوانی از دوره‌ی پهلوی اول یعنی از سال ۱۳۰۹ تا ۱۳۲۰ است، به مدت پنج سال به طول انجامید و همچنین در دوره‌ای نیز تولید متوقف شد.
فرجی ضمن اشاره به دوران سخت تولید سریال کلاه پهلوی، افزود: این سریال فاخر جزء کثرت بازیگرانی است که بیش از ۱۰۰ بازیگر را در بر می‌گیرد و همچنین برای ایفای نقش ها از بازگیران مطرح سینما و تلویوزیون استفاده شده است.
وی اظهار داشت: دوران پهلوی اول و مقابله با سیاست‌های غلط، مهم‌ترین پیام سریال “کلاه پهلوی” است.
فرجی از همکاری مجدد شبکه با ضیاءالدین دری، گفت: استقبال بسیار زیاد مردم از سریال کلاه پهلوی، و سابقه این کارگردان باعث شد همکاری مجدد و موفق با ضیاء الدین داشته باشیم.
همچنین در ادامه فرجی در خصوص تولید مجموعه مستند “آخرین روزهای زمستان” نیز، تصریح کرد: این مجموعه دوران جنگ شهید حسن باقری، و دفاع مقدس او را روایت می‌کند که از سوی والی نژاد به من ارائه شد و به تصویر کشیدن دوران مقاومت این شهید بهانه‌ای برای جذب این اثر شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تصور نمی‌کردم که تولید این اثر توسط جوانان میسر شود اما اعتماد به این گروه و حمایت از آن‌ها و همچنین تلاش سه ساله‌ی خود گروه، موفقیت این اثر را به همراه داشت.
در ادامه ی مراسم ضیاءالدین دری، کارگردان سریال “کلاه پهلوی” ضمن تسلیت ضایعه پیش آمده در خصوص مراحل تولید، گفت: بعد از موفقیت سریال کیف انگلیسی، فیلم نامه این سریال هم مورد قبول مسئولان قرار گرفت و با تلاش و حمایت بسیار فرجی مدیر شبکه یک باعث شد که تولید سریال “کلاه پهلوی” از سال ۸۵ آغاز شود.
وی در خصوص شرایط ساخت سریال ‌های تاریخی در ایران عنوان کرد: خوشحالم که در مملکتی زندگی می‌کنیم که مسئولان اجازه می‌دهند بدون تعارف به تاریخ نگاه کنیم و اگر چه حذفیاتی دارد اما در هیچ جای دنیا امکان بیان تاریخی از یک دوران خاص وجود ندارد.
دری در خصوص ادامه‌ی تولید سریال، نیز اظهار داشت: موسیقی سریال هنوز آماده نشده است اما امیدوارم بدون وقفه‌ای بعد از ماه مبارک رمضان سریال “کلاه پهلوی” از شبکه یک سیما پخش شود.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در پخش سریال، بازیگران تناسب صدا و چهره ندارند و ما مجبور به اصلاحات ویدئویی شدیم همچنین ۵۶ قسمت از سریال مونتاژ شده و سعی می‌کنیم ۲۰ قسمت از آن را برای پخش آماده کنیم و امیدوارم مسئولان این سریال را در پخش هفتگی قرار ندهند و هر شب هر قسمت آن را از شبکه پخش کنند.
حبیب‌الله والی نژاد تهیه‌کننده، مستند “آخرین روزهای زمستان” اظهار داشت: ایده این مستند سال ۸۷ مطرح شد و یکی از مستندات زمان بر و پرهزینه‌ای بود ما با مدیریت مهدویان در سال ۸۹ پیش تولید آغاز شد.
وی ادامه داد: مستند”آخرین روزهای زمستان” بازسازی از جریان دفاع مقدس است و تلاش و اعتقاد گروه، سختی کار را پوشاند و باعث شد که این مستند به سرانجام برسد و در حال حاضر در مرحله تدوین قرار بگیرد.
در پایان مراسم حسین مهدویان، کارگردان مستند آخرین روزهای زمستان، عنوان کرد: خوشبختانه زمانی که طرح به فرجی ارائه شد به ما اعتماد کردند و فرصت تولید این مستند را دادند با اینکه بدترین زمان پخش برای مستندها است اما ما تصمیم به تولید گرفتیم.
وی در ادامه اظهار داشت: شکل گیری ایده شهید حسن باقری زمانی بود که بر روی یک پایان نامه کار می‌کردم تحقیقات کامل انجام شد و در فاصله چند ماه فیلم‌نامه نوشته شد به دلیل حجم بالای تولید در بهار و تابستان بسیاری صرف پیش تولید این مستند شد.
مهدویان تصریح کرد: در این مستند صدای شهید حسن باقری و دیگر شهیدان واقعی است و تنها بازسازی تصویری بر روی این صداها صورت گرفت و هنوز هم در حال تدوین است و موسیقی و صداگذاری آن انجام نشده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.