ابراهیمی: اگر شایعه تبانی کی روش با قطری ها درست باشد مصیبت بزرگی برای ایران است

۰۹م آذر ،

ببینید بقیه کشورها چقدر بد بوده اند که فدراسیون ما جزو برترین های آسیا شده است؛

مربی سابق تیم فوتبال کشورمان گفت: ممکن است فدراسیون فوتبال ایران از نظر اداری و اجرایی جزو برترین های آسیا باشد اما در بحث نتیجه گیری اصلا چنین شرایطی نداریم.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ایران در جمع برترین های آسیا قرار گرفته، ممکن است از نظر اداری و اجرایی فدراسیون ما جزو بهترین های آسیا باشد اما در بحث نتیجه گیری اصلا چنین شرایطی نداریم و نمی توانیم جزو برترین هیا قاره باشیم.
حتما AFC روی برنامه ریزی و برگزاری مسابقات لیگ امتیاز داده، هر چند که لیگ ما مرتب تعطیل می شود اما به هر حال برنامه داشته ایم و به ما امتیاز داده اند. از نظر نتیجه گیری همه تیم های ملی ما در سال قبل ناکام بوده اند و نمی توانیم جزو برترین های آسیا باشیم.

وی افزود: من قبول ندارم که فدراسیون فوتبال ما جزو بهترین های آسیا باشد، اینها فقط حرف و عدد و رقم است و واقعیت این است که ما در فوتبال کاری نکرده ایم که کاندید بهترین فدراسیون سال آسیا باشیم اصلا اول هم شویم چه فایده ای دارد؟ وقتی ماکاری برای فوتبال نکرده ایم، چه سودی دارد که از نظر AFC بهترین فدراسیون سال آسیا باشیم.

مربی سابق تیم فوتبال کشورمان تصریح کرد: ما به دلیل اداری جزو برترین های آسیا قرار گرفته ایم اما از نظر فنی، استعدادیابی، مدیریت و ساختاری کاری نکرده ایم. ببینید بقیه کشورها چه وضعیتی داشته اند که ما با این همه ناکامی و مشکلات جزو  برترین های آسیا شده ایم. شاید فدراسیون فوتبال ما یک سری آمار برای AFC فرستاده باشد و روی همان آمار نظر داده باشند.

فدراسیون ما شاید آمار فرستاده که ما حرفه ای شده ایم و AFC هم طبق همان آمار به ما امتیاز داده است اما واقعا جزو برتین های آسیا نیستیم.

*کار حرفه ای نمی کنیم و آماتور هستیم

ابراهیمی بیان داشت: اگر قرار است انتخاباتی برگزار شود معیار آن باید ساختار فوتبال باشد ساختار فوتبال ما اشتباه است چون فوتبال ما دولتی است و باید خصوصی باشیم ما بودجه مشخص و در آمدزایی نداریم و کار حرفه ای نمی کنیم و آماتور هستیم.

خیلی از تیم های ما هنوز زمین ندارند و در این شرایط گهر دورود که به لیگ برتر صعود کرده، در استان دیگری بازی هایش را برگزار می کند با این وضعیت ما جزو برترین های آسیا هستیم؟

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما هیچ پیشرفتی در فوتبال نداشته ایم چرا باشگاه های ما خصوصی نمی شوند؟ عدم خصوصی سازی بزرگ ترین معضل فوتبال ما است و تأثیر زیادی روی فوتبال کشورمان دارد. ترکیه ۵۰ سال قبل حرفه ای شد و خودش را از فوتبال آسیا جدا کرد. هر چند آن زمان ترکیه زنگ تفریح تیم های اروپایی شد اما امروز قدرت زیادی در فووتبال دارد و در تمام رشته های ورزشی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است.

وی افزود: اگر می خواهیم در فوتبال پیشرفت کنیم باید همان راه ترکیه را برویم یعنی دولت باید به باشگاه ها وام خوب و بلندمدت بدهد تا باشگاه ها دیگر تیم داری نکنند و واقعا باشگاه باشند و برای خودشان بودجه مشخص و درآمدزایی داشته باشند امروز اکثر باشگاه های ما مشکل مالی دارند و بدهی های زیادی دارند اما آیا گالاتاسرای، بشیکتاش و دیگر تیم های ترکیه همچنین مشکلاتی دارند؟
معلوم است که ندارند چون آنها راه درست و حرفه ای را طی کرده و امروز پیشرفت زیادی کرده اند.

ابراهیمی در پایان گفت: شایعه تبانی کی روش با قطری ها را شنیده ام اگر چنین چیزی صحت داشته باشد که مصیبت بزرگی دامن فوتبال ایران را می گیرد، نمی دانم این مسائل از کجا مطرح شده و امیدوارم که درست نباشد اما اگر چنین چیزی اثبات شود، فوتبال ایران متضرر می شود و دیگر به چه کسی می توان اعتماد کرد؟/مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.