ابراهیمی خبر داد: بانک‌ها منابع ندارند

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرعامل بانک انصارعلت کاهش پرداخت تسهیلات بانک‌ها را عدم منابع بانکی دانست و گفت: سیستم بانکی از حداکثر ظرفیت خود برای پرداخت تسهیلات استفاده کرده است.
آیت‌الله ابراهیمی به ایسنا اظهار کرد: سیستم بانکی کشور ظرفیت محدود دارد و بانک‌ها تنها می‌توانند ۸۰ درصد از منابع خود را مصرف کنند. این درحالی است که بعضی از بانک‌ها حتی بیش از صد‌درصد از منابع خود را استفاده کردند و بعضا از خط اعتباری بانک مرکزی و سرمایه‌ خود نیز برای پرداخت تسهیلات هزینه‌ کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: یک بخش از این منابع نیز مطالبات تسهیلات معوق شده است و حتی به صورت رسمی هم اعلام شده که بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بانک‌ها مطالبات معوق دارند.
مدیر عامل بانک انصار خاطر نشان کرد: البته این را هم باید در نظر گرفت که یکی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات خرد به مردم پایین‌بودن نرخ سود این وام‌هاست، لذا بانک‌ها انگیزه‌ای برای دادن این نوع وام‌ها ندارند و شاید بتوان گفت در طول زمان سهم وام‌های درشت و واحد‌های اقتصادی و وام‌های خرد غالب شده است.
ابراهیمی دربارهٔ‌ وضعیت معوقات بانک متبوعش نیز گفت: مطالبات غیرجاری ما مجموعا چهار درصد است و بانک مرکزی از روند کاری ما بسیار راضی است و ما توانسته‌ایم رتبه‌ی اول را در سیستم بانکی کسب کنیم.
وی سبب کم‌بودن مطالبات معوق بانک انصار را اعتبار‌سنجی و اقدامات همه‌جانبه عنوان کرد و گفت: در برنامه‌ی ما حتی کاهش چهار درصد هم وجود دارد ضمن آنکه ما هیچ معوقه بانکی به بانک مرکزی نداریم و حتی از خط اعتباری نیز استفاده نکرده‌ایم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.