ابطحی: درست و به‌روز اطلاع‌رسانی شود تا دشمن سوءاستفاده نکند

۲۸ آبان ،

IMAGE634416708404148322.JPG

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است به روز، خبرها مربوطه به دستگاه‌های مختلف به مردم منتقل شود تا مردم به جای رجوع به بنگاه‌های خبری بیگانه و ماهواره‌ها از اطلاعات داخلی استفاده کنند.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه “رسالت مهم رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شفاف است”، اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها واسط مردم و مسئولان می باشند و خوراک خبری آنها باید از سوی دستگاه‌ها تامین شود و هر وقت در بخش‌های مختلف، اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع وجود نداشته باشد، دشمن از این خلاء استفاده و اطلاعات غلط را منتشر یا نقطه ضعفی را بزرگ می‌کند.

وی افزود: از همه دولتمردان و مسئولان در همه قوا انتظار می‌رود پیش از اینکه دشمنان در رسانه‌های خود از بعضی موقعیت‌ها مثل جریان ستار بهشتی سوء‌استفاده کنند، خبر را بدهند؛ حتی اگر از نظر آنها خبر کوچک به نظر برسد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه “مطبوعات و رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی می باشند”، تصریح کرد: اگر رسانه درست هدایت نشود، به شکل ستون پنجم دشمن عمل خواهد کرد.

ابطحی با اشاره به اینکه “برخی از پایگاه اینترنتی‌های خبری داخلی به شکل طنز و پیامک به این مساله پرداخته‌اند”، گفت: خبر را باید با شرایط خبر متشکل از چگونه، چرا، کجا و کی و … در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

وی اضافه کرد: در دستگاه‌ها فردی به عنوان پاسخگو و سخنگو معرفی می‌شود و باید خبرها مربوط به هر دستگاهی توسط آن سخنگو اطلاع‌رسانی شود در حالی که گاهی خبرنگاران برای تهیه خبری خود را به آب و آتش می‌زنند تا هم وظیفه شغل خود را انجام دهند و هم امرار معاش کنند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه “موضوع ستار بهشتی اتفاق‌ای است که در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد و قابل بررسی و کنکاش است و نتیجه بررسی‌ها باید به طور شفاف و روشن و به روز به مردم داده شود”، گفت: چه کسی ستار بهشتی را در کشور ما می‌شناخت؟ او یک وبلاگ‌نویس بود و پیش از این ماجرا اشخاص بسیاری او را نمی‌شناختند اما این اتفاق ناگوار افتاد و در شرایط خاصی از دنیا رفت و حساسیت دیگر وبلاگ‌نویسان را برانگیخت و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی خارجی روی آن سرمایه‌گذاری کردند و این موضوع خوراک خوبی شده است برای فتنه ۹۲؛ در حالی که مقام معظم رهبری بارها نسبت به فتنه‌های آینده اخطار داده‌اند.

وی با بیان اینکه “نباید به خاطر هیچ و پوچ بها‌های نظام را بالا ببریم”، تصریح کرد: در شرایطی که از این دست اتفاقات در دنیا اتفاق می‌افتد از جمله اختناق عجیبی که بنگاه‌های خبررسانی مهم بین‌المللی در مورد مسائل منطقه دارند، مساله ستار بهشتی عَلم شده است.

ابطحی در پایان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید توجیه شوند به طور مثال مجلس باید آنچه را که در آن می‌گذرد به روز اطلاع‌رسانی کند و دولت در بخش‌ها و وزارتخانه‌های مختلف خبرها مربوطه را توسط روابط عمومی‌ها منتقل کند تا دشمن از خلاء خبری سوء‌استفاده نکند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.