ابلاغ بودجه پژوهشی و مطالعاتی محله‌های شهر تهران/ مدیران محله مسئول تامین یک سوم بودجه

فروردین ۱۴۰۳

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ابلاغ بودجه اختصاص یافته به اجرای طرح ها و مطالعات محلی در سال ۹۲ خبر داد.

 ” رضا فاتح ” درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های کلان شهرداری  تهران مبنی بر کوچک سازی، هوشمند سازی و برون سپاری فعالیت‌های شهرداری تهران، بر جذب اعتبارات بخش خصوصی توسط مدیریت محله گفت: بر خلاف بودجه سال قبل که بخشی از آن توسط ستاد مناطق تأمین می شد، امسال وظیفه تأمین بخشی از اعتبارات بر عهده مدیریت محله گذاشته شده است.
وی ادامه داد: تمام برنامه و اعتبارات هزینه شده در سال  ۹۲، باید بر اساس محورها و اعتبارات پیش بینی شده اجرایی شود.
فاتح عنوان کرد: گردآوری و به روزرسانی اجتماعی و فرهنگی – نیم رخ (پروژه سنجش حس تعلق محلی)، برگزاری هم اندیشی بزرگ محله ای (همایش و جشنواره بزرگ محله خوب، زندگی مطلوب) و اجرای سند توسعه محله و تأمین نیازهای پژوهشی مدیریت محله شامل اثربخشی عملکرد، رضایت سنجی و نیازسنجی، پیوست اجتماعی و اثربخشی اجتماعی-فرهنگی-آموزشی-زیست محیطی محله  مواردی می باشند که مناطق موظف به اجرای آن می باشند.
معاون اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: گردآوری و به روزرسانی اطلاعات مربوط به اشخاص و گروه‌های اثرگذار محلی و تشکیل بانک نخبگان محلی و ملی، بررسی  و احصاء  مشکلات اجتماعی و فرهنگی محله و و اولویت بندی آسیبهای اجتماعی محله، برنامه ریزی و برگزاری هم اندیشی در خصوص حل معضلات محله ای با حضور اثرگذاران، صاحب نظران و آگاهان محلی  و به روز رسانی اطلاعات اماکن و تسهیلات محله شامل مدارس، مساجد و اماکن فرهنگی محله  از مهمترین مباحثی به شمار می روند که مناطق در اجرای آن اختیار عمل خواهند داشت.
وی گفت: سایر عناوین پژوهشی حسب نظر مسئول خانه پژوهش (پژوهشگر محله) و مدیر مطالعات منطقه اولویت بندی و اجرا می شود. مسئولان خانه پژوهش برای اجرای سایر عناوین پژوهشی می توانند از دستورالعمل پژوهش های محلی سال و راهنمای پیمایش نیمرخ محله های شهر تهران سال ۱۳۸۹ بهره برداری کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.