ابلاغ دعوت رئیسی از رئیس‌جمهور آذربایجان برای سفر به ایران

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ابلاغ دعوت رئیسی از رئیس‌جمهور آذربایجان برای سفر به ایران

به گزارش ممتاز نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو به دیدار روسای جمهور دو کشور و همچنین سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو و سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران اشاره کرد و آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند.

امیر عبداللهیان با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور آذربایجان، مراتب دعوت دکتر رئیسی از رئیس جمهور آذربایجان برای سفر به ایران را به همتای خود ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توافقات و پروژه‌های عمرانی مشترک میان دو کشور، همچنین سایر موافقتنامه‌های همکاری میان دو کشور، ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این توافقات را خاطرنشان کرد.

امیرعبداللهیان همکاری دولت آذربایجان در انتقال جمعی از ایرانیان زندانی در آذربایجان به ایران را خوب و قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور به زودی در باکو برگزار گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خواستار تسهیل و تسریع در صدور روادید میان دو کشور به خصوص برای دانشجویان و تجار ایرانی شد.  

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی کشورمان به باکو، ابراز امیدواری کرد که همکاری میان پارلمان‌های دو کشور به موازات همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها توسعه و  گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر رییس جمهور اسلامی ایران به استان های شمالی کشور بر اهمیت توسعه همکاری های استان های مرزی دو کشور تاکید کرد.

جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌های دو کشور در ماه‌های اخیر، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا این کمیسیون در زمان مقرر برگزار گردد.

 وی همچنین با استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، برای برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور در باکو اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر نماید.

وی همچنین با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در ماه نوامبر بر پیشبرد و عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته بین  روسای جمهور دو کشور و اجرایی شدن طرح ها و پروژه های مشترک بین دو کشور تأکید کرد.

بایرامف دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در عشق آباد را تاریخی دانست و سلام‌های رییس جمهور آذربایجان را به دکتر رییسی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.