ابلاغ سند ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به استانداران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: نظر به اهمیت و ضرورت مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان، برای ورود به بازار کار، سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح توسط وزارت کشور به استانداران ابلاغ شد.

ابلاغ سند ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به استانداران

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کوشش تبار در این باره اعلام کرد: کلیه دستگاه ها و نهادهای ذی ربط، مکلف هستند برای آموزش و اشتغال جوانان همکاری لازم را به عمل آورده به گونه ای که حداقل ۲۰ درصد از افراد موفق به ایجاد کسب و کار و یا اشتغال، در حوزه تخصصی آموزش دیده باشند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منابع لازم را در بودجه سالانه پیش بینی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابلاغ سیاست های کلی بخش های اشتغال و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: در همین راستا تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، با هدف همکاری و ایفای نقش موثر وزارت کشور از طریق استانداری ها و فرمانداری ها در فرآیند و برنامه های طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در کل استان ها منعقد شده است.

وی گفت: در یک اقدام ابتکاری، گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با محوریت معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها تشکیل و ساختار و شرح وظایف آن نیز به استانها ابلاغ گردیده است.

سرپرست معاون اقتصادی وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری بین بخشی و در سطوح ملی – استانی با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه هدفگذاری مناسب برای اشتغال جوانان منقضی خدمت ترسیم شود و در راستای تحقق اشتغال پایدار آنان اقدامات قابل توجهی صورت پذیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه به ضرورت آموزش و یادگیری تخصص و مهارت با توجه به نیازهای بازار کار خصوصاً در بین جوانان پرداخت و تصریح کرد : یکی از مهمترین ویژگیهای انسان توانمند، داشتن دانش و مهارت است، نیروی انسانی توانمند با ویژگی‌ها، تخصص و توان خود می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و آن را در توسعه و پیشرفت خود و جامعه مدیریت کند.

وی اضافه کرد: آموزش نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشورهای مختلف جهان ایفا می کند. این آموزشها نه فقط با هدف تربیت نیروی کار مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی هستند، بلکه از طریق بسترسازی خوداشتغالی به حل مشکل بیکاری نیز کمک می کنند.

سرپرست معاون اقتصادی وزارت کشور همچنین گفت: برای کمک به حل مسئله بیکاری جوانان و ارتقاء بهره وری دوره خدمت وظیفه عمومی، طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را پوشش داده و زمینه دانش افزایی جامعه هدف را فراهم نماید.

کوشش تبار با اشاره به نقش وزارت کشور در این عرصه مهم گفت: وزارت کشور با توجه به نقش و جایگاه حاکمیتی اش، با محوریت استانداران سراسر کشور به دنبال تقویت طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است.

وی بیان داشت: طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به دنبال افزایش جذابیت خدمت وظیفه عمومی برای جامعه، ایجاد نشاط برای سربازان و ارتقای مهارت برای ورود به بازار کار و اشتغال است.

سرپرست معاون اقتصادی وزارت کشور همچنین گفت: همه اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته با هدف رسیدن به اشتغال پایدار جوانان انجام می شود و برای همین منظور مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از طرح های کسب و کار سربازان منقضی خدمت در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است که امیدواریم با تسهیل روند پرداخت منابع از سوی بانک های عامل، زمینه شروع کسب و کار برای جوانان پس از اتمام خدمت سربازی فراهم شود.

وی در پایان با بیان رویکرد سازنده دولت مردمی سیزدهم در موضوع اشتغال جوانان و تخصیص منابع مالی لازم، اشاره و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی های صورت گرفته و پیش بینی تسهیلات قرض الحسنه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نتایج موثری به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.