ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه کیفیت بخشی مدارس شبانه روزی دوره راهنمایی تحصیلی.

طی بخشنامه ای از سوی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش انجام شد: ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه کیفیت بخشی مدارس شبانه روزی دوره راهنمایی تحصیلی.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این بخشنامه آمده است، در راستای تحقق مفاد بند «د» ماده ۱۹ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و تحقق ماده ۲ اساسنامه مدارس شبانه روزی و شاخص های موافقت نامه با استان ها برای سال تحصیلی ۹۲-۹۱، شیوه نامه اجرایی برنامه کیفیت بخشی مدارس شبانه روزی دوره راهنمایی تحصیلی جهت اجرا ابلاغ می گردد .
  این گزارش می افزاید: این شیوه نامه به منظورارتقاء کیفیت و بهبود عملکرد این مدارس تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ابلاغ شده است.
  بر اساس این گزارش، در این شیوه نامه آمده است، هدف کلی آن است که در پایان برنامه پنجم توسعه تعداد۴۸۰ باب (۵۰ درصد مدارس شبانه روزی دوره راهنمایی تحصیلی) در ابعاد مختلف (درون دادها ، فرایندها وهمچنین محصول و برون داد نهایی) بهبود و به اهداف و استانداردهای این شیوه نامه دست یابند.
  این بخشنامه تأکید کرده است که مدیران کل استان ها موظفند به موازات ابلاغ به موقع شیوه نامه مذکور به مناطق و مدارس شبانه روزی، تشکیل جلسات و کارگاه های آموزشی – توجیهی، فعال سازی کارگروه های مورد نظر و نظارت و کنترل دقیق بر فرایند اجرا ، سایر تمهیدات لازم برای اجرایی شدن طرح را فراهم آورند، همچنین دفتر آموزش متوسطه راهنمایی، برحسب وظایف و ماموریت ذاتی ، در زمان مقرر نسبت به کنترل و ارزیابی برنامه ، اقدامات لازم را بعمل خواهد آورد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.