ابلاغ قانون ادامه تحصیل دانش آموزان مشمول سربازی

ابلاغ قانون ادامه تحصیل دانش آموزان مشمول سربازی

جام جم آنلاین: آئین نامه ادامه تحصیل دانش آموزان مشمول سربازی بر اساس نامه رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به ادارات آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در  با اعلام این خبر افزود: بر اساس این آئین نامه ، دانش آموزانی که از مهر ۹۱ تحصیلاتشان را در پایه اول متوسطه آغاز می کنند حداکثر تا ۲۰ سالگی مجازند طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش در مدارس روزانه ، بزرگسالان یا مراکز آموزش از راه دور به طور رسمی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

ابراهیم سحرخیز گفت : بر اساس این آئین نامه به مشمولانی هم که به طور داوطلب آزاد تحصیل می کنند معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد .

وی افزود: دانش آموزانی که قبل از ۲۲ آبان ۹۰ در دوره متوسطه آغاز به تحصیل کرده اند چنانچه در رشته های کار دانش یا فنی حرفه ای به تحصیل اشتغال داشته باشند تا پایان ۲۲ سالگی و در رشته هایی که دارای پایه پیش دانشگاهی هستند تا پایان ۲۴ سالگی مجاز به تحصیل هستند.

سحرخیز تاکید کرد : کاهش سن معافیت از خدمت در حین تحصیل به ۲۰ سالگی فقط شامل دانش آموزانی است که از مهر ۹۱ تحصیلاتشان را در پایه اول متوسطه آغاز می کنند اما افرادی که قبل از ۲۲ آبان ۹۰ تحصیلاتشان را در پایه اول متوسطه آغاز کرده اند اگر در هنرستان های مشغول به تحصیل باشند که پایه پیش دانشگاهی ندارد حداکثر تا سن ۲۲ سالگی از خدمت معاف هستند اما در رشته های ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی و هنر که پایه پیش دانشگاهی دارد دانش آموزان تا ۲۴ سالگی مجاز به تحصیل هستند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.