ابلاغ پیشنهاد ارائه بودجه چنددوازدهمی به دولت/ تعیین نرخ ارز در بودجه بر مبنای نرخ مرکز مبادلات

۱۸م دیماه ،

تکرار/ عضو کمیسیون بودجه به باشگاه خبرنگاران خبر داد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هفته آینده، مجلس پیشنهاد ارائه بودجه چنددوازدهمی را به دولت ابلاغ خواهد کرد، گفت: بر اساس شواهد، دولت در تعیین شاخص‌ها به خصوص در تعیین شاخص فروش نفت و قیمت نفت هنوز نتوانسته تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کند که این دلیل تاخیر در ارائه بوجه به مجلس شده است.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با یادآوری” تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه” سنواتی سال آینده به مجلس، گفت: زمانی که لایحه بودجه سنواتی کشور تا ۱۵ آذرماه به مجلس تقدیم نشود، قانون دولت را مکلف کرده که همراه لایحه بودجه سنواتی، “لایحه بودجه چنددوازدهم” را نیز به مجلس ارائه کند و اساسا فرآیند ارائه لایحه بودجه چنددوازدهم از سوی دولت آغاز شده و دولت مکلف است پیشنهاد چنددوازدهم خود را نیز به مجلس ارائه کند.
 
وی در ادامه افزود: قرار بر این است که در هفته آینده که جلسات علنی مجلس برگزار شد پیشنهاد ارائه بودجه چند دوازدهم به”دولت” ابلاغ شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه تاخیر بودجه طولانی شده است، اظهار داشت: با توجه به پیش‌‌رو بودن “انتخابات شورای شهر و روستا” و” انتخابات ریاست جمهوری”، بهتر بود دولت لایحه بودجه را در موعد قانونی به مجلس ارائه می‌کرد تا با تعامل میان دولت و مجلس لایحه بودجه سال ۹۲ در زمان مقرر بررسی و نهایتا مورد تصویب قرار گیرد.

جلیلی با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۲، گفت: براساس شواهدی که وجود دارد دولت در بحث تعیین شاخص‌ها به خصوص در میزان” فروش نفت” و” قیمت فروش نفت” هنوز نتوانسته تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص تعیین نرخ ارز در بودجه سال آینده نیز اظهار داشت: تعیین نرخ ارز مبنی بر نرخ مرکز مبادلاتی خواهد بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.