ابوترابی‌فرد: آثار مثبت و منفی حضور جوانان در عرصه ورزش باید کارشناسی شود

در اولین گردهمایی روسای ادارات ورزش و جوانان کشور؛

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ورزش مقوله‌ای فرهنگی، سیاسی و جهانی است که کار بزرگی را عهده دار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، محمدحسن ابوترابی فرد در اولین گردهمایی روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های سراسر کشور گفت: حوزه فعالیت کاری وزارت ورزش و جوانان نسل جوان است و همین امر مسئولیت مهمی را برعهده آنها نهاده است.

وی افزود: بخش دیگری از فعالیت‌های این حوزه ورزش همگانی است که در نهایت منجر به حضور همه آحاد مردم از همه رده های سنی و همه اقشار است که این کار به خودی خود کاری ارزشمند است.

ابوترابی ادامه داد: آنچه که در امر ورزش اهمیت دارد حضور جوانان در این عرصه است و آثار مثبت و منفی آن از مناطق مختلف باید کارشناسی شود.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: حوزه‌های ورزشی به میزان اهمیتی که دارد آسیب پذیر است و یکی از دغدغه‌های شما در این راستا ارتقای ورزش فرهنگی و ارزشی است که تاکید می‌کنم تربیت جسم در کنار اعتلای روح و روان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این موفقیت‌های جوانان است که ما را در عرصه‌های مختلف موفق نشان می‌دهد. حضور جوانان در عرصه‌های مختلف از جمله اعتکاف، شب‌های قدر، عرصه‌های ملی و صنعتی و تخصصی کاملا مشهود است.

وی از جوانان به عنوان ستون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برد و افزود: باید مسایل مربوط به آنها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه ما در مجلس منتظر پیشنهادات شما در این خصوص هستیم.

در ادامه این جلسه ابوترابی فرد به بخشی از سخنان مولای متقیان علی (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: باید این مواردی را که ائمه بدان اشاره می‌کنند توجه قرار دهیم؛ چرا که مسئولیتی که ما و شما برعهده داریم مهم و ارزشمند که امروز در اختیار ما قرار گرفته است. این امانت پیش از این در اختیار افراد دیگری نیز بوده است.

وی افزود: باید عملکردها مورد قضاوت قرار بگیرد. هوای من و هوای خدا در یک‌جا جمع نمی‌شود، راه خدا با علم منطق همراه است که این واسطه می‌توانیم اصلاح خویش را آغاز کنیم و از خدا کمک بگیریم و در اصلاح یکدیگر به هم کمک کنیم.

نایب رییس مجلس ادامه داد: امروز کارآمدی ما کارآمدی اسلام و اقتدار ملت‌های مسلمان است باید با این بینش تصمیم بگیریم برنامه ریزی کنیم و عمل کنیم.

ابوترابی تصریح کرد: هر کاری را که خدا در اختیار ما گذاشته مسئولیت و امانتی الهی است و ما موظفیم در این زمان محدود زندگی آن را در اختیار اصلش بگذاریم.

وی همچنین در این نشست امر به مشورت را مورد تاکید قرار داد و از حاضرین خواست تا امر مشورت و شورا را جدی بگیرند و از فضای مدیریتی خود در این راستا بهره بگیرند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.