ابوترابی فرد: شهید چمران پایه گذار مقاومت در لبنان بود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘محمد حسن ابوترابی فرد’ شامگاه روز چهارشنبه در همایش ‘شجاع ترین دانشمند قرن’ که به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین سالروز شهادت ‘مصطفی چمران’ برگزار شد، افزود: ایمان یعنی رسیدن به قله های عقلانیت، علم، معرفت، خدا را با همه وجود لمس کردن که شهید چمران یک دنیا پر از ایمان بود.

وی با برشماری صفات شهید چمران و بیان خاطراتی از آشنایی خود با این شهید در جنوب لبنان ادامه داد: نطفه اولیه مقاومت در لبنان را شهید چمران با پایه گذاری کرد و او مدرسه صنعتی صور را با پشتیبانی آیت الله صدر بنا نهاد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دغدغه چمران این بود که ملت لبنان باید درس مقاومت را بیاموزد تا اجازه ندهند رژیم اشغالگر قدس به خانه و کاشانه آنها تعرضی کند.

وی تصریح کرد: مقاومت لبنان بر روی همان بدنهای مظلوم، مجروح و آغشته به خون لبنانی ها بنیان گذاشته شد و با درایت رهبر فقید انقلاب این حرکت به شجره طیبه ای تبدیل شد.

ابوترابی فرد، لبنان را نماد مقاومت امروز دانست و تصریح کرد: چمران پیش از اینکه یک جهادگر در راه مبارزه با دشمن باشد جهادگر فی سبیل الله بوده است.

وی همچنین شهید چمران را شاگرد برجسته امام (ره) و مکتب امام (ره) دانست.

در ابتدای این مراسم ‘مهدی چمران’ گفت: شهدا هیچ نیازی به ما ندارند، بلکه این ما هستیم که با گرامیداشت یاد وخاطره آنها می خواهیم راهشان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه هنوز شهدا مظلوم هستند، ادامه داد: ما به هیچ عنوان نمی توانیم خدماتی که شهدا به انقلاب کرده اند را جبران کنیم، اما آنها در جامعه حضور دارند و فضای ما را عطرآگین می کنند.

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه امام حسین (ع) به گریه ها و زاری های ما احتیاج ندارد، تصریح کرد: اما این عاشورا بود که انقلاب اسلامی را بوجود آورد و همین انقلاب اسلامی باعث تفکر بیداری اسلامی شد و امیدواریم در آینده ای نزدیک این بیداری اسلامی تمامی شمال آفریقا، آسیای مرکزی، خاورمیانه عربی و جنوب شرقی آسیا را درنوردد و پایه های استکبار را به لرزه درآورد تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: شرایط کنونی کشور به گونه ای است که ما بیش از هرزمانی به شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنها احتیاج داریم تا به ما القا کنند که بیشتر به امید، آگاهی و نیرو احتیاج داریم تا بر دشمنان غلبه کنیم.

در پایان سخنان چمران از تصویر سند اصلی (شناسنامه و کارت ملی) شهید چمران با حضور معاون سازمان ثبت احوال و ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی پرده برداری شد.

سیام**۹۱۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۵۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.