ابومرزوق: هنوز برنامه‌ای برای دیدار رهبران فتح و حماس وجود ندارد

۱۲م آذر ،

نایب‌رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از سفر قریب‌الوقوع خود به غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی ابومرزوق، نایب‌رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) همچنین با اشاره به این که کمیته فلسطینی ویژه‌ای برای پیگیری روند اجرای توافق آرام‌سازی و مسائل مربوط به لغو محاصره غزه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد که توافق آرام‌سازی امضا شده با رژیم صهیونیستی و با میانجیگری مصر به منزله یک بسته یکپارچه است که به بررسی نحوه آتش‌بس و لغو محاصره غزه و نیز ایجاد تسهیلات برای شهروندان فلسطینی می‌پردازد.

وی افزود، بعضی مسائل به مرحله اجرا درآمده‌اند و آزادی تردد ساکنان غزه در این منطقه به شرط نزدیک نشدن به سیم‌های خاردار نصب شده در مناطق مرزی تامین شده است و طرف صهیونیستی با وارد کردن تجهیزات و خودروها و مواد ساختمانی و بعضی کالاهای مورد استفاده در بخش خدمات که قبلا اجازه ورود به غزه را نداشتند، موافقت کرده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه الحیات گزارش داد، نایب‌رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به ماهیگیران فلسطینی که در فاصله شش مایلی سواحل غزه در حال ماهیگیری بودند، افزود، هر مورد تخلفی که از سوی طرف صهیونیستی صورت بگیرد به اطلاع طرف میانجی مصری می‌رسد.

ابومرزوق تصریح کرد: در مذاکرات تفصیلی صورت گرفته با طرف مصری، مساله لغو محاصره غزه مورد بررسی قرار گرفت و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین این مساله را به برگزاری انتخابات منوط کرده است.

نایب‌رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ادامه داد: امیدواریم که پس از انتخاب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در آینده نزدیک، شاهد تحرکی در این زمینه باشیم اما هنوز برنامه‌ای برای دیدار میان دو جنبش فتح و حماس وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.