ابوموسی بخشی از خاک ایران است

جام جم آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز نوشت: ادعای دوباره امارات متحده عربی بر مالکیت جزیره ابوموسی در خلیج ‌فارس حس وطن پرستی ایرانیان را تحریک کرده است.

«توماس اردبرینک» خبرنگار نشریه نیویورک تایمز مستقر در تهران در مقاله‌ای در تاریخ اول ماه مه در مورد مسائل پیش آمده بر سر ادعای مالکیت امارات عربی متحده بر جزیره ابوموسی می نویسد ادعای دوباره امارات متحده عربی بر مالکیت جزیره ابوموسی در خلیج‌فارس حس وطن پرستی ایرانیان را تحریک کرده است.

برای ایرانیان که در طی ۲۰۰ سال گذشته بخاطر جنگ و تعاملات نامطلوب شاهان فاسد بسیاری از خاک سرزمینشان را از دست داده‌ و مرزهای کشورشان محدود و محدودتر شده است، امروزه در مقابل دعوی مالکیت دیگری برخاک سرزمین شان کوتاه نخواهند آمد.

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران ماه گذشته در دیداری غیرمنتظره از جزیره ابوموسی بازدید کرد. این اولین باری بود که یک رییس جمهور ایرانی از این جزیره دیدار می کرد.

هیاتی از نمایندگان مجلس نیز روز یکشنبه در تجلیل از روز ملی خلیج‌فارس از این جزیره بازدید کردند.

آنان خواستار ایجاد استانی به نام «خلیج فارس» و همچنین تغییر نام خیابانی در تهران که سفارت امارات متحده عربی در آن قراردارد به خیابان «ابوموسی» شده‌اند.

مردم ایران با تمام مسائلی که در کشورشان وجود دارد، از این سفر رییس جمهور به ابوموسی خرسندند و حاضر نیستند که یک ذره از خاک وطنشان را به اعراب بدهند.

آنها در طی جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق برای حفظ ذره ذره خاک وطن شان از جان و زندگی خود گذشتند و این خود بهترین دلیل برای حس وطن پرستی ایرانیان است.

با تمامی تأثیرات منفی مشکلات اقتصادی، تورم، تحریم های خارجی، احساس انزوا و مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای بر مردم کشور ایران، این جزیره کوچک با مردمانی ماهیگیر و آفتاب سوخته به نام «ابوموسی» حس وطن پرستی ایرانیان را بیدار کرده است.

سفر آقای احمدی نژاد به جزیره ابوموسی با واکنش شدید کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روبرو شد و اگر این سفر هدفمندانه و به منظور تحریک چنین واکنشی طراحی شده بوده پس حقیقتاً کارآمد بوده است.

ادعای مالکیت بر جزایر ایرانی در خلیج فارس سالهاست که از سوی همسایگان حوزه خلیج فارس مطرح بوده و موجب تنش در منطقه شده است اما این بار با خرید اخیر اسلحه به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار توسط عربستان و امارات و یکه تازی های ایران بر سر داشتن قدرت منطقه‌ای، موضوع جزیره ابوموسی بیشتر مورد توجه قرارگرفته است.

یک تحلیلگر طرفدار دولت ایران می گوید این موضوع مالکیت درحال حاضر بخشی از برنامه فشارهای غرب بر ایران برسر برنامه هسته‌ای این کشور می باشد.

کشور امارات دراین زمینه بطور مستقل عمل نمی کند و قدرت های بزرگتر در پشت این ماجرا قرار دارند.(واحدمرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.