اتاق بازرگانی مشترک کرمانشاه – بابل عراق تشکیل شد

۲۳م آذر ،

تفاهم نامه تشکیل اتاق بازرگانی مشترک کرمانشاه – بابل عراق، امروز پنج‌شنبه (۲۳ مرداد) به امضاء روسای اتاق های بازرگانی دو استان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در این مراسم، ایجاد اتاق بازرگانی مشترک کرمانشاه – بابل عراق را زمینه ساز گسترش ارتباطات دو استان دانست .

کیوان کاشفی گفت: استان های بابل و کرمانشاه ویژگیهای نزدیکی به هم دارند که این موضوع پتانسیلی برای گسترش همکاری های دو جانبه و تبادل هئیت های اقتصادی و بازرگانی بین دو استان است.

وی با اشاره به اتاق مشترک بازرگانی کرمانشاه – بابل و وظایف تعریف شده برای آن، ادامه داد: تشکیل این اتاق دو طرف را متعهد می کند تا در زمینه های مختلف خصوصا کشاورزی، صنعت و گردشگری تبادلات خود را افزایش دهند.

او ضمن مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای جلسات روز قبل با هیئت های تجاری بابل و رئیس و اعضای اتاق بازرگانی این استان، یادآور شد: این نشست ها با حضور تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد و در ادامه بازدیدهایی نیز از واحدهای تولیدی و کارخانه های کرمانشاه به عمل آمد.

در ادامه این مراسم رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق نیز ابراز امیدواری کرد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک کرمانشاه – بابل زمینه ساز افزایش روابط اقتصادی و سیاسی دو طرف باشد.

صادق هاشم الفیحان المعموری استان بابل را یکی از استان های مهم و کلیدی عراق دانست که در حال حاضر در حال بازسازی زیر ساخت های خود است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های نادرست دولت پیشین عراق و همچنین اشغال ۹ ساله این کشور توسط آمریکا، بسیاری از بخش های بابل نیز مانند دیگر استان های عراق تخریب شد که در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت در حال ترمیم است.

رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق با اعلام اینکه ایران نزدیک ترین کشور به عراق است، از علاقمندان خواست برای بازسازی و توسعه روابط اقتصادی با این استان همکاری لازم را داشته باشند.

المعموری اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری از تولیدات کارخانه های کرمانشاه دارای گواهینامه های استاندارد جهانی می باشند تمایل به استفاده از این کالاها در عراق وجود دارد .

وی برگزاری نمایشگاه از محصولات کرمانشاه در استان بابل، ایجاد نمایندگی های دائم و فعال در بابل، تبادل هیئت های تجاری را از دیگر اهداف تشکیل اتاق بازرگانی مشترک دانست که روابط دو طرف را به گونه ای موثر افزایش می دهد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق، توسعه صادرات کالاهای کرمانشاه به بابل از طریق تشکیل این اتاق مشترک، آسان تر می گردد و همچنین کالاها می توانند بدون واسطه و با قیمت پایین تری به دست مصرف کننده در عراق برسند.

سر کنسول عراق هم در این مراسم تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بابل – کرمانشاه را راهی برای گسترش ارتباط با دیگر استان های عراق خصوصا صلاح الدین دانست.

هاشم ابراهیم هاشم معتقد است بابل برای بازسازی زیرساخت های خود به تجربه های استان کرمانشاه نیاز دارد.

وی همچنین دستاوردهای نشست روز قبل مسئولین و روسای اتاق بازرگانی کرمانشاه و بابل را مثبت ارزیابی کرد و بر افزایش همکاری های دو طرف تاکید کرد.

در ادامه مراسم دوطرف به ارئه پیشنهادات و خواسته های خود برای بهبود روابط پرداختند که نظارت کامل بر روند تولید و صادرات کالا، تضمین کیفیت کالاهای تولیدی، توسعه روابط در زمینه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و … از جمله این موارد بود.

گفتنی است این تفاهم نامه به منظور توسعه روابط اقتصادی دو طرف، همکاری بیشتر در زمینه های تجاری و همچنین تسریع در روند صادرات و واردات در هشت بند به امضا رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.